500 arga bilister

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
500 var inte lite :skrämd

Hundratals uppretade bilister skapade tumult vid polishuset

Glåporden haglade och äggen ven genom luften och träffade poliserna i Helsingborg som försökte tala cirka 500 arga bilister till rätta.
Äggkastarna var upprörda över trafikkontroller som genomförts tidigare under kvällen, i syfte att stoppa så kallad Streetracing.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,854224,00.html

Tänk om alla dessa 500 hade lagt vars 1000 kronor i en förening så hade de små mupparna kunna ha till handpennine och köpt sig en egen bana där de kunde leka så mycket de ville utan att polisen behöver bry sig.

Herregud tänk om alla andra med ett intresse hade krävt att staten skulle hålla dem med träningsplats.
Jihhha nu ska jag rida in till stan på hästen, för det VILL jag.
Bönderna vill ut å rajsa på motorvägen, ja men det är ju helt OK

Herregud lägg lite enrgi på att försöka fixa en egen körplats men oj det kostade visst pengar.

Fast jag har sett en del av dessa typer som kör gatracen i Helsingborg och de tillhör inte begåvningsreserven direkt.

Fluffig skrev:
2292420 Tänk om alla dessa 500 hade lagt vars 1000 kronor i en förening så hade de små mupparna kunna ha till handpennine och köpt sig en egen bana där de kunde leka så mycket de ville utan att polisen behöver bry sig.

Fast jag har sett en del av dessa typer som kör gatracen i Helsingborg och de tillhör inte begåvningsreserven direkt.

Polisen i Helsingborg anordnade ju sk Blackrace ett tag, helt lagligt, de kanske tror att det fortfarande är så... Förjäkla dumt av polisen att sluta med det f.ö., folk rejsar ju i alla fall...

Har en jobbarkompis som brukar vara med och han tillhör ju inte heller begåvningsreserven direkt... :näsblod

Fluffig skrev:
2292420 Tänk om alla dessa 500 hade lagt vars 1000 kronor i en förening så hade de små mupparna kunna ha till handpennine och köpt sig en egen bana där de kunde leka så mycket de ville utan att polisen behöver bry sig.
Tyvär är det ju inte så enkelt. Bara för man har en massa pengar betyder det inte att man får bygga en bana.

KalleNorton skrev:
2292617 Tyvär är det ju inte så enkelt. Bara för man har en massa pengar betyder det inte att man får bygga en bana.

Nej det är inte enkelt. Livet är inte enkelt men om alla som vill hålla på med något hade samma inställning att "vi har ingenstans att vara" så händer inget.

Jag har själv råkat ut för dessa muppar så jag är inte direkt positivt inställt till dem. Varför ska jag riskera att bli påkörd bara för att de anser sig ha rätt att bestämma när de får raijsa?

Man måste börja någonstans och i Malmö har man tex byggt en dragracingbana men men då måste man ju köra på dagtid. Fast jag vet inte hur mycket de använder den.

Fluffig skrev:

Herregud tänk om alla andra med ett intresse hade krävt att staten skulle hålla dem med träningsplats.

Herregud lägg lite enrgi på att försöka fixa en egen körplats men oj det kostade visst pengar.

Man kan även snacka med Länsstyrelsen om man nu vill anordna en tävling, då kan man nämligen få vara på allmän väg, sträckan spärras då av så ingen kan komma till skada, dock vet jag inte hur mycket det skulle kosta eller vad som krävs :va

Fluffig skrev:

Men hörru, hur e det med stavning och grammatisk korrekthet egentligen. E du blind så du inte ser vad du skriver?*fnissomfaaan*

Willow skrev:
2293069 Men hörru, hur e det med stavning och grammatisk korrekthet egentligen. E du blind så du inte ser vad du skriver?*fnissomfaaan*

Man ska vara snäll vid handikappade människor. Tänk på att jag vet var din brevlåda bor..

Juste kompis som retar en för att man inte kan köra, attans dig

Fluffig skrev:
2293092 Man ska vara snäll vid handikappade människor. Tänk på att jag vet var din brevlåda bor..

BTW; skulle DU vara handikappad? Då hade man fått klyva dej på mitten först :hihi

Blackrace är ju inte riktigt samma sak som streetrace...
Och att samla pengar till en bana kan man bara drömma om... Vet ni vad det kostar att ha ambulans och brandkår på plats??
Personligen gillar jag streetrace men då på avsides plats... Vilket vi tack och lov har ett par åtminstonde där jag bor.

MDM skrev:
Vet ni vad det kostar att ha ambulans och brandkår på plats??

Nej inte exakt men jag vet vad jag får betala för att köra bana.

Fast det hade ju varit mycket roligare att kunna skryta att man kör illegalt streetrace. Det är ju inte så många som omkommit i Helsingborg, bara två stycken.

Det har arrangerats legala streetrace I helsingborg men då passade inte tidpunkt, plats å så var det aldeles för dyrt för de som skulle vara med.

MDM skrev:
2293099 Blackrace är ju inte riktigt samma sak som
Personligen gillar jag streetrace men då på avsides plats... Vilket vi tack och lov har ett par åtminstonde där jag bor.
Jo dom rakorna jag vet ligger väldigt bra till! och tycker att polisen knappast kan gnälla om det körs på dom raksträckorna! däremot när dom tävlar om att köra snabbast till svampen e ju en annan sak anser jag, då vissa ger sig in i centrum o kör.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg