50 mil till hojen

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Imorrn innan det ljusnat så sticker jag och brosan ner till karlskrona, en resa på 50 mil ner o 50 mil hem på samma dag. lite tungt men jag hoppas att det är värt det. det som drar mig dit är givetvis en hoj, nämnligen yamaha fzr 600 92a.. saken är bara den att killen ringde idag och sa att han upptäckte ett konstigt ljud ifrån kedjan nånstans när han startade hojen idag :va
det skulle låta som ett pipande som försvinner vid höga varv.. ? någon som har haft liknande problem eller vet vad det beror på? kan det bli dyrt??
MVH /Tobbe

Yamaha_Tobbe skrev:
2052149 Imorrn innan det ljusnat så sticker jag och brosan ner till karlskrona, en resa på 50 mil ner o 50 mil hem på samma dag. lite tungt men jag hoppas att det är värt det. det som drar mig dit är givetvis en hoj, nämnligen yamaha fzr 600 92a.. saken är bara den att killen ringde idag och sa att han upptäckte ett konstigt ljud ifrån kedjan nånstans när han startade hojen idag :va
det skulle låta som ett pipande som försvinner vid höga varv.. ? någon som har haft liknande problem eller vet vad det beror på? kan det bli dyrt??
MVH /Tobbe

Är framdrevet nyligen bytt? Är det i så fall ett piratdrev? Piratdreven har inte gummit som kedjan ska vila på så då går kedjan ner i "dalarna" på drevet och ett vinande/pipande ljud uppstår. Att det försvinner vid höra varv beror nog på att det blir "överröstat" av vidnbrus och motorljud.

El Garto skrev:
2052161 Är framdrevet nyligen bytt? Är det i så fall ett piratdrev? Piratdreven har inte gummit som kedjan ska vila på så då går kedjan ner i "dalarna" på drevet och ett vinande/pipande ljud uppstår. Att det försvinner vid höra varv beror nog på att det blir "överröstat" av vidnbrus och motorljud.
Gummi ? På dreven ? :va

RedBaron skrev:
2052275 Gummi ? På dreven ? :va

Precis som han säger, på Suzuki GSXR1000 maskiner illafall på min 03:a så hade jag som en gummiring på båda sidorna av drevet som gör att kedjan vilar "Emot" sedan på pirat drevet så finns det inget gummi alls....

El Garto skrev:
2052161 Är framdrevet nyligen bytt? Är det i så fall ett piratdrev? Piratdreven har inte gummit som kedjan ska vila på så då går kedjan ner i "dalarna" på drevet och ett vinande/pipande ljud uppstår. Att det försvinner vid höra varv beror nog på att det blir "överröstat" av vidnbrus och motorljud.

Vet inte om detta kan göra något ljud eftersom jag testade min hoj förra lördagen och jag kör med piratdrev på min och hörde absolut inga ljud som beskrivs..

Finns det ingen i Karlskrona som kan åka å titta på hojen åt honom :va :confused:

Surt å åka 100mil "4 nothing" :gnissla

I somras körde vi 65 mil ner till Landskrona å skulle köpa hoj.
Väl där så visade sig skivorna urrrra. (de va skeva)
Vi köpte hojen ändå och bytte skivorna. (den ena var skev)

Pruta ner priset och ta hem den och byt vad det nu är som visslar.
Om du prompt vill ha just den hojen alltså...

TinaTjejen skrev:
2052576 I somras körde vi 65 mil ner till Landskrona å skulle köpa hoj.
Väl där så visade sig skivorna urrrra. (de va skeva)
Vi köpte hojen ändå och bytte skivorna. (den ena var skev)

Pruta ner priset och ta hem den och byt vad det nu är som visslar.
Om du prompt vill ha just den hojen alltså...

med ditt pris hade jag oxå åkt 65 mil :tummenupp

Rasorblade skrev:
2052578 med ditt pris hade jag oxå åkt 65 mil :tummenupp
:hihi
Jag med :tummenupp

yamahatobbe: Kan inte killen nått om hojar så han kan säga VAD som visslar?
Inte så mkt att oroa sig för, är allt annat ok, så köp den och ta hem den och fixa visslet. Men glöm inte att pruta och påmin honom ofta och väl att han blir av med hojen nu, bums omedelbart, trots visslet och att kanske inte alla som skulle vara spekulanter på hojen skulle köpa n hoj som inte var felfri:nicka

sådär! äntligen hemma efter en 103 mil lång biltur, ja den visslade bara när man la i en växel och började få upp lite fart så det är svårt att höra exakt var i från det kommer men ovanstående teorier om framdrevet kan mycket väl stämma. o jag.. guuu va jag prutade :hihi han vart lite nere när jag va klar med honom.. stackarn :)

Yamaha_Tobbe skrev:
2054711 sådär! äntligen hemma efter en 103 mil lång biltur, ja den visslade bara när man la i en växel och började få upp lite fart så det är svårt att höra exakt var i från det kommer men ovanstående teorier om framdrevet kan mycket väl stämma. o jag.. guuu va jag prutade :hihi han vart lite nere när jag va klar med honom.. stackarn :)
Får man fråga om priset han begärde och priset du betalade?

säger som dom ovan. hans pris, hur mycket du fick den för, och bilder!

till sist.. Grattis mannen :D :tummenupp fin hoj säkerligen

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...