50/80/Chrome/Gold-visir ?

Nerf

Medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
Depends
Tittar på ett nytt visir till hjälmen och har lite olika val, 50% färgat, 80% färgat, Iridium Silver eller Iridium Gold, någon som har erfarenheter kring dessa ?
Jag kör aldrig i mörker så det ska väl inte behöva vara ett problem för val av visir.

Tack på förhand

Tittar på ett nytt visir till hjälmen och har lite olika val, 50% färgat, 80% färgat, Iridium Silver eller Iridium Gold, någon som har erfarenheter kring dessa ?
Jag kör aldrig i mörker så det ska väl inte behöva vara ett problem för val av visir.

Tack på förhand
Jag kör med alla sorter (klart, rökfärgat, silver, guld) på mina hjälmar och om jag vet att det blir "senkörning" har jag med mig klart visir som en maggördel. Tycker spegelvisir lirar bäst och man ser ut riktigt bra och tuffast i mitt tycke. Tunnlar brukar jag dra upp det i. En nackdel dock är att spegelvisir är mycket repkänsliga enligt mina erfarenheter.

Last edited:
Kör du inte i mörker spelar det inte stor roll , har några spegel crome och blåa som deleter men fotocromatvisiret sitter oftast på då det anpassar sig efter ljuset för stunden
Dyrt men toppen ?

Jag kör med alla sorter (klart, rökfärgat, silver, guld) på mina hjälmar och om jag vet att det blir "senkörning" har jag med mig klart visir som en maggördel. Tycker spegelvisir lirar bäst och man ser ut riktigt bra och tuffast i mitt tycke. Tunnlar brukar jag dra upp det i. En nackdel dock är att spegelvisir är mycket repkänsliga enligt mina erfarenheter.
Instämmer. Man e klart tuffast med spegelvisir, men det blir lätt smårepor, och de upplever jag som riktigt störande, oavsett hur små de är. Så fort det blir kväll så blir det becksvart med spegelvisir. Kör mes lätt rökt nu, men jag har inbyggt solvisir i hjälmen. Skulle vilja testa blå iridium, den minst tonade

Jag har nog alltid haft spegelvisir och dom brukar överleva hjälmarna, även såna som har vurpats bort. Jag kör kanske inte i beckasvart vinternatt, men sena sommarkvällar och tunnlar är inga problem. Dom är inte jättemörka, men dom tar udden av det värsta i solljuset, så att det blir mer vilsamt för ögonen.

For the record, jag kör med Shoei-hjälmar med original spegelvisir.

Jag har nog alltid haft spegelvisir och dom brukar överleva hjälmarna, även såna som har vurpats bort. Jag kör kanske inte i beckasvart vinternatt, men sena sommarkvällar och tunnlar är inga problem. Dom är inte jättemörka, men dom tar udden av det värsta i solljuset, så att det blir mer vilsamt för ögonen.

For the record, jag kör med Shoei-hjälmar med original spegelvisir.
Intressant !
Kanske skaffa för det värsta jag vet är lågt stående motsol.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!