50 års fest... Vad hitta på?

[karlan]

Hobbymeck o hooligan
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
gixxer...
Tjena, den här frågan kanske e lite udda, den e i alla fall helt OT.

Det är så att farsan fyller 50 på lördag och jag ska ha en hyffsat stor fest för honom (30-40 pers). Jag har fixat käk och dricka och gäster men min fråga är vad ska man uppehålla mäniskorna med under tiden dom är här? Underhåller dom sig själva eller ska man hitta på nån aktivitet eller nåt? Nån kommer säkert hålla nå tal på middagen men nåt annat?

Vad har ni gjort på sånna här fester?

Man kanske bara ska låta alla kröka och vara glada :fyllisar

Gör ett bildkollagè på datorn och visa det med projektor samtidigt som du sätter bilderna i sammanhang med lite prat. Gärna blandade bilder på diverse bedrifter, pinsamheter osv. Kommer garanterat att uppskattas och generera en hel del skratt.

som fubar skrev, diverse bilder. När min pappa fyllde 50 så satte vi upp massor av bilder i hela lokalen, lite text under varje bild. Hade också en tipsrunda. typ hur många barn har "namn"? Eller vad är "namns" största intresse. Det va välldigt lyckat.

Lycka till :)

/Annicka

Vi gjorde en ganska skojjsig sak när farsan fyllde år. Tipsbingo! Detta är ju lättast när man är utomhus.
Tipsbingon ska såklart handla om farsan din, t.ex "Vilka av dessa jobb har farsan jobbat med:

1. Professionell navelpillare
X. Bilmek på Volvo
2. Raket ingenjör på NASA

Sedan vet jag ju såklart inte om han jobbat med något av det där men meningen är ju liksom att ett av alternativen ska vara rätt :tungan .

Edit: Roligt är det också om folk är lagomt i gasen och har svårt att röra sig till och från kontrollerna :fyllisar

Edit 2: Såg att fler hade den brillianta idéen nu :7peta . Jaja, kul var det IAF. Kan ju säga att det inte var jag som vann tipsbingon :3freak

[immortal] skrev:
Bra grej, det tar inte så lång tid att sätta ihop heller. Schysst tips :)
Nej det tar inte så lång tid, förutsatt att du har tillgång till bra material (bilder). Nu vet jag inget bra program som lägger ihop bilder och text till en "film". Men jag vet att dom program som finns är lättanvända.

FUBAR skrev:
Nej det tar inte så lång tid, förutsatt att du har tillgång till bra material (bilder). Nu vet jag inget bra program som lägger ihop bilder och text till en "film". Men jag vet att dom program som finns är lättanvända.

Jag gör det i Power Point.. Kanske inte det snyggaste, men det är lätt och snabbt

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8