5 veckor på verkstan, rimligt???

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
KTM 525 EXC-03
vecka 30 var jag å några kompisar på väg till öland, strax innan växjö ska ju naturligtvis min hoj pajja, (topplockspackningen). lyckas iaf att få hem den till lämplig verkstad här i gbg redan måndag v31. (en trajja TT600) än idag(måndag v35) har dom inte hunnit titta på den eftersom det är sååå stort jobb som tar 2tim... ÄR DETTA RIMLIGT undrar jag då?

:huvet IDIOTER säger jag!!! :huvet

Åk och Hämta hojen ... Lämna in den någon annanstans.. tydligen vill dom inte ha jobbet .. då ska man inte tvinga dom heller

moste ju finnas andra i gbg som kan mecka med trajjor ... hur svårt kan det va ?

Hur orkar du? skulle aldrig tillåta det. Går det på garantin?

Annars är det inte svårt att fixa själv.

moste ju finnas andra i gbg som kan mecka med trajjor ... hur svårt kan det va ?[/QUOTE]

har ringt runt lite men det skulle ta ganska lång tid, eftersom dom inte brukar mecka trajjor och därmed inte har prylar hemma,

vem skulle isf stå för lånehojen f_bolag lr värkstan?

Last edited:
har ringt runt lite men det skulle ta ganska lång tid, eftersom dom inte brukar mecka trajjor och därmed inte har prylar hemma,

Ta hem grejerna själv istället, ring sen en verkstad och fjäska lite för dom, har du tur tar dom hand om dig direkt (eftersom du är en sån bra kund som redan har delarna och hojen i handen, bara till att byta juh)

Lycka till

Edit: Går det inte att fjäska, testa med en rejäl muta på 1 lapp eller 2

/Pinky

DJM skrev:
Hur orkar du? skulle aldrig tillåta det. Går det på garantin?

Annars är det inte svårt att fixa själv.

nä orkar fan snart inte längre, HYfsat :mad: nu....
det är ju så att hela toppen kanske e kass. och jag har inte meckat nåt innan (noob) så vågar nog inte plocka isär hela motorn!!

deam skrev:
nä orkar fan snart inte längre, HYfsat :mad: nu....
det är ju så att hela toppen kanske e kass. och jag har inte meckat nåt innan (noob) så vågar nog inte plocka isär hela motorn!!

jag tror enligt konsumentlagen eller nån sån lag att du ska få ersättning så länge du inte haft den, för bil får man runt 200 om dan tror jag?

Nej, då kan jag förstå. Finns det ingen annan verkstad då?
om du tar hem den delen så behöver du kanske inte laga den på en trajja verkstad? Men gå till nån annan verkstad och fråga?

DJM skrev:
jag tror enligt konsumentlagen eller nån sån lag att du ska få ersättning så länge du inte haft den, för bil får man runt 200 om dan tror jag?

prata med if som den är försäkrad hos, dom sa att det inte ingick nån lånebil/mc... och jag tror nog inte att johansmc står för en..

Ersättning? Möjligen om felet på hojen beror på något som går på garantin. Och det bör väl ditt göra kanske. i sånna fall bör väl tillverkaren stå för det. Men det har jag aldrig hört?

Om det är rimligt beror helt på vad du har blivigt lovad igentligen. Om du bokat tid eller om du lämnat in hojen för att verkstaden ska reparera hojen när det väl finns tid? Det är mycket vid den hår årstiden. Har du blivigt lovad något som inte hållts så ska du självklart säga till!

Out_Spinner skrev:
Ersättning? Möjligen om felet på hojen beror på något som går på garantin. Och det bör väl ditt göra kanske. i sånna fall bör väl tillverkaren stå för det. Men det har jag aldrig hört?

Om det är rimligt beror helt på vad du har blivigt lovad igentligen. Om du bokat tid eller om du lämnat in hojen för att verkstaden ska reparera hojen

garantin gäller inte, maskinen har bara två år. och triumph har ingen goodwill alls när det gäller sånt här..
ringde till johansmc när det hände och jag fick uppfattningen att han skulle kolla på det på en gång, det va därför jag tog hem den till gbg, eftersom det på verkstan i växjö skulle ta två veckor...

deam skrev:
garantin gäller inte, maskinen har bara två år. och triumph har ingen goodwill alls när det gäller sånt här..
ringde till johansmc när det hände och jag fick uppfattningen att han skulle kolla på det på en gång, det va därför jag tog hem den till gbg, eftersom det på verkstan i växjö skulle ta två veckor...
Då tycker jag att du ska fråga hur dom igentligen tänkt sig.

Hoppas det löser sig snart!

triple skrev:
Rign och kolla med någon av dessa:

http://www.triumph.co.uk/site/dealers/dealer.cfm

(jag tror inte bike i trollhättan har triumph längre dock)

b.t.w. hur gick topplockspackningen sönder?!? låter hyfsat allvarligt, det händer ju inte bara sådär! inget vatten eller paj termostat?!?

mm konstigt! körde lugnt... den blev vart som attan, så jag stanna och såg då att ingeet vatten fanns, fyllde på och körde en bit till men den blev varm ändå, det konstiga är att den va inne på 1800mila service (liten alla vätskor) en vecka innan. mm hela toppen kan va kass, ny kostar 15k men har hittat en motor till en 02 som gått 98 mil för 15k oxå, ifallatt...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP