5" motardfälg?

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Har blivit erbjuden att köpa fälgar till motardbygge,men bakfälgen är 5"bred.
Är det någon som vet hur bred bakfälg man kan ha på en YZ 426 -00
även hur bred framfälgen bör va.

/Per
 
Har ingen särskild koll på läget men jag har 4.25 bak (tror jag) med 160 däck o d e snuskigt tajt, får slipa av ytterkanten på däcket för att kedjan ska gå fritt.. Men som sagt jag har inte stenkoll på läget...
 
3,5 är normalt fram.

Hör med fixx här på forumet, vill minnas att han satt på 5" på sin 426 (eller om det va 450?)
 
jag har 5" bak på min 450. ska även gå bra på din 426:a

men som sagt. kedjan tar i lite i däcket. så ett 165däck får man skala lite på kanten.
 
P.Björk skrev:
Har blivit erbjuden att köpa fälgar till motardbygge,men bakfälgen är 5"bred.
Är det någon som vet hur bred bakfälg man kan ha på en YZ 426 -00
/Per

Här är en 400 med 5" fälg och 165 däck. Som föregående talare har sagt så tar däckskanten i lite i kedjan.
Alltså: Det funkar med 5"

//John
YZ400
 
det ska inte vara nånga problem alls jag har 5,5" på min 400 och 190 däck och de pasade NÄSTAN rakt på :kocko
 

Bifogat

  • IMGP04831.JPG
    IMGP04831.JPG
    46.8 KB · Visningar: 168
Jo en fälg kommer från helsingborg o en fälg från Skå industriområde :)
Fast dom har suttit på Yamaha Thunderace tror jag det var,mins inte.
Dock så blev det lite fel med framfälgen den var från en 1000cc inte en 600cc. Så det blev till att fila bort lite från fälgen för att den skulle passa :tuttar .
Bakfälgen har inte kommit ännu,hoppas på tisdag.
 
lite bilder från mobilen:)
 

Bifogat

  • motard bild 1.jpg
    motard bild 1.jpg
    18.5 KB · Visningar: 59
  • motard bild 2.jpg
    motard bild 2.jpg
    31.3 KB · Visningar: 61
  • motard bild 3.jpg
    motard bild 3.jpg
    25.9 KB · Visningar: 64
Det går inte så bra som jag vill :(
Fälgen som jag köpte passade inte i svingen. Den var alldeles för bred på navet.
Har dock lånat en Suzuki fälg som är 6" men den går dit om man tarbort drev hållaren.
Fast det blir ju för trång med den på plats förstås. Är det någon som vet vilka fälgar som passar bättre?.Typ den som frifart använder sig av. vad kommer den ifrån?

//Per
 
Stef skrev:
Har ingen särskild koll på läget men jag har 4.25 bak (tror jag) med 160 däck o d e snuskigt tajt, får slipa av ytterkanten på däcket för att kedjan ska gå fritt.. Men som sagt jag har inte stenkoll på läget...


Samma här...riktigt tajt e de!

Jag har ett XR 400 nav bak, funkar med distanser och nya lager. Fram har jag ett RM250 nav, även detta funkar. Saknar dock fortfarande bromsoksadapter så har ngn en liggande till ISR/WR400 så hör av er!
 
Last edited:
Annars vet jag en som säljer fälgar+beringer bromskit (skiva+ok), bakskiva, drev och skit och en knippe däck som passar direkt på din båge.. 10 papp ville han ha...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top