5 dagar i sträck banracing

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Har en intressant helg efter mig.

IMG_2307.JPG

Jag flög ner från Göteborg till Budapest på torsdag.
Fredag började en österrikisk arrangör en tredagars race training på Hungaroring. Jag har bokan in 40 ungerska kompisar till denna weekend.
Fredag o lördag kanonväder, söndag blöt
Fredagen hade vi 7x20 minuter långa körpass.
Jag har en ny hoj i år, köpte den nya ZX10R. Min personliga besttid har jag gjort med min föredetta k9, 2:00.63
Ny denna helg lyckades jag inte komma under 2:02
Lördag hade vi en en 8 vars race för varje kategori. Förstås 1000 klassen var fullt på griden. Jag hade 23 startplats bara. Tyvärr lyckades jag inte heller avancera under racet.
Som lite plåster på såren hade vi ett husrace med speciella kategorier, där jag med min ålder lyckades jag komma på femte plats, denna speciella kategori kallas för g-Oldboys

en video fr morronträningen, självklart har jag massor av ungerska hojkompisar, därför ibland ungersk textad. Tyvärr har jag lite problem med min quickshifter:
[YOUTUBE-ID]N-TyUXQbuFg[/YOUTUBE-ID]

Söndag hade vi otur med vädret, så det blev inget kört.

Måndag åkte vi till Slovakiaring som är en fantastiskt snabb och lång bana med 6 km längd. Bra väder igen. Den banan ligger för mig mycket bättre än Hungaroring. Här var mest slovakiska amatörer, men jag bokade in 28 ungrare:
IMG_0818.JPG

Här lyckades jag bättre under racet, medan jag förbättrade mitt personbästa til 2:16.03
Här vann jag g-Oldboys kategori:
_1616887578.jpg

IMG_0801.JPG

video fr Slovakiaring Race:
[YOUTUBE-ID]RD4fO3yLp54[/YOUTUBE-ID]

Därifrån fortsatte vi till Brno. Där var det en tjeckisk arrangör, DA RACING. Den banan har stora nivåskillnader, många tycker att banan är en bana för 1000 maskiner, men jag har aldrig lyckats där särskilt bra. Min bästtid är inte heller att vara stolt över, 2:16.98
en video fr tidsträningen fortfarande med QS problem:
[YOUTUBE-ID]gKqiehNjITQ[/YOUTUBE-ID]

Nästa racehelg blir f0r min del 3-5 juni Slovakiaring, sedan 24-26 juni Hungaroring, 29-30 juni Brno, 15-17 juli Misano

Det var länge sen jag såg mig flera varv bakifrån.
Men nu på söndag har en kompis haft kameran på tanken medan vi körde kvalifikation. 3 varv på Slovakiaring, kameramannen kör en k5 1000 och jag sitter på min Zixxer
[YOUTUBE-ID]QY5h8pKv1Ww[/YOUTUBE-ID]

Ser ut att ha haft det roligt! Lite AVIS!
Brno har jag nyligen varit på och den är svår att köra fort på, men köra köra köra, så ska det lösa sig!
Man fattar lite hur snabbt VM åkarna kör 1.59!
Mycket bättre hojar dock!

Superstock skall vi väl jämföra oss med dom körde 2.04!
Var man hittar alla dessa sek :va
Å andra sidan så fegar man ju ur pga ekonomiska skäl!

Ser ut att ha haft det roligt! Lite AVIS!
Brno har jag nyligen varit på och den är svår att köra fort på, men köra köra köra, så ska det lösa sig!
Man fattar lite hur snabbt VM åkarna kör 1.59!
Mycket bättre hojar dock!

Superstock skall vi väl jämföra oss med dom körde 2.04!
Var man hittar alla dessa sek :va
Å andra sidan så fegar man ju ur pga ekonomiska skäl!
Brno har jag varit minst 10 bandagar, men banan verkar inte ligga för mig. Konstigt nog gillar jag inte min hemmabana Hungaroring heller
Slovakiaring är min favorit och även Misano ligger för mig

Med andra ord snabba banor gillar jag bättre än tekniska banor

Jäklar vilka fina banor det är där nere. Ni ser ut o ha jäkligt roligt helt klart.
Kan inte vara roligt o komma hem till sverige o köra på våran "skit" efter det :)

Är inte så lite avis på dig.

Brno har jag varit minst 10 bandagar, men banan verkar inte ligga för mig. Konstigt nog gillar jag inte min hemmabana Hungaroring heller
Slovakiaring är min favorit och även Misano ligger för mig

Med andra ord snabba banor gillar jag bättre än tekniska banor

Ja vissa banor kommer man aldrig överens med!

Jag skall ev ner till Brno 1 gång till i år, det är ju fantastiskt att åka där :)
Tål att påpekas med är ju att de inte bryr sig om ljudnivån :tummenupp

Ja vissa banor kommer man aldrig överens med!

Jag skall ev ner till Brno 1 gång till i år, det är ju fantastiskt att åka där :)
Tål att påpekas med är ju att de inte bryr sig om ljudnivån :tummenupp

Brno, Slovakiaring o Hungaroring, där kan du köra med vilka rör som helst, men i Misano måste vi ha db killer eller original

Last edited:
Back