4x4-tråden

Men va f-n, verkligen inte hålla med!?

Köp!

1.2309094TS1296218895085_slot100slotWide75ArticleFull.jpg

http://www.expressen.se/motor/1.2309074/volkswagen-gor-gatversion-av-dakar-racer
[YOUTUBE-ID]C4rxsQtKmSo[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp

Nu när du säger det, såg bra trångt ut i den röde...
 
Det har jag försökt förklara hela tiden men det är ingen som lyssnar. Jag kan knappt köra bilen.

Inte jag heller, det måste vara ett skåp och ratten måste bytas mot en mindre.
Enda gången det faktiskt är bra att man sitter pressad mot dörren är när man ska luta sig ut för att se var man placerar framhjulet.
 
I sommar får du gärna åka med och testa på att köra. Ska förhoppningsvis ha en annan 4x4-bil då. Kan ju hojta till när det är körning här i stockholm?

Vad för bil är du ute efter? är ingen expert men har läst mig till mycket om olika bilar så nåt borde jag kunna svara på :)

Hakar gärna på framåt sommaren.
Jag är ute efter något i denna stilen:
 

Bifogat

  • MAN.JPG
    MAN.JPG
    20.6 KB · Visningar: 94
:tummenupp

haha ja den kostar väl över miljonen, det är väl det enda jag kan hjälpa till dig med...och att du blir kung på campingarna ;)
 
:tummenupp

haha ja den kostar väl över miljonen, det är väl det enda jag kan hjälpa till dig med...och att du blir kung på campingarna ;)

Just den där är en -88 som totalrenoverats (ny motor tex) och försetts med ny "låda" på flaket. 56000 euro vill de ha, men det finns säkert ordentlig prutmån. 136 hk bara. Lite klent för en sån.

Har under några år nu skissat på en lång resa och om kanske 2-3 år är tanken att vi skall dra. Innan dess måste jag lära mig en del om bilmek och hur saker och ting funkar på en sån där. Funderar på att börja med en "vanlig" 4x4 att lära mig lite på och testa, för att senare ta steget till en "stor" bil. Den behöver jag nog ha i min ägo i ett år för att testa och kitta innan det blir dags för avfärd.

Tanken är att vi skall lasta in familjen och dra jorden runt. Yngsta killen (som kommer till världen denna vecka förmodligen) måste bli 2-3 år innan vi dra bara.
 
Jo, men det är tungt så in i helvete. Fatta om man kör av en axel eller nåt på en sån där. Det är inte som att fix dito på en personbil precis.

Traktor med pallgafflar.
Sålänge den inte står vid världens ände.

Något som också kan vara lurit är snövesslor som kalvar av ett band i bottenlös snö mitt ute i ingenstans.
Järnspett, motorsåg, spade och tålamod kan göra underverk.
 

Bifogat

  • Man2.JPG
    Man2.JPG
    22.4 KB · Visningar: 77
Nu står det en Cheva K1500 Silverado diesel på uppfarten:tummenupp

Edit: Bilder finns på sida 77 i pickuptråden:)
 
Last edited:
Fördelen med schtora bilar är att du kan lägga om däcken med en kofot, WD-40 och en tändare

kan du göra med ett vanligt offroaddäck också?

spruta i startgas, tillsätt eld och däcket sätter sig igen. Sen på med kompressorn för att fylla luft.
 
kan du göra med ett vanligt offroaddäck också?

spruta i startgas, tillsätt eld och däcket sätter sig igen. Sen på med kompressorn för att fylla luft.

Jamen då får man ju så tråkiga repor på fälgarna om däcket är tjurigt. Spelar liasom ingen roll på stora saker.

Tycker jag.
 
Var fan tjöper man däck? :mad: BFG tar inte in MK2 i dimensionen 35X12.5R18. Cooper STT sitter det på varje kingcab bara för att det är lätt att få tag på så det vill jag inte ha.
Däckonline har inte den dimensionen alls verkar det som, fyrhjulsdrift.se har bara fjolldäck av tjeckiska skitmärken.

Vasskaja! :mad:
 
Back
Top