4x4-tråden

Någon som vet var man kan kränga på 35"-däck på 18"-fälg i Sthlmsområdet någorlunda överkomligt?
 
Nån som har några tips på en vettig kombi/mindre suv?
Ska handla ny bil här till våren o denna gång vill jag ha nåt som jag inte behöver bli tokig på när jag lastar på enduron på släpet o drar ut i skogen.
Framhjulsdrivet, sänkt o 18" är inte riktigt optimalt.
 
Nån som har några tips på en vettig kombi/mindre suv?
Ska handla ny bil här till våren o denna gång vill jag ha nåt som jag inte behöver bli tokig på när jag lastar på enduron på släpet o drar ut i skogen.
Framhjulsdrivet, sänkt o 18" är inte riktigt optimalt.

Subaru Forrester.
 
Ja den står ju på listan.

Nån som vet nåt om Pajero o Outlander?
Lite bra att veta om olika årsmodeller osv?

Chrysler sålde ju ut massor av sina modeller när bilmarknaden försvann.
Trevliga dieselmotorer, enkel teknik, annorlunda design.
Jag gillar nitro.
[YOUTUBE-ID]iIjNG3JJ6OE[/YOUTUBE-ID]
Kan även tänka mig en Ssang yong rexton.
[YOUTUBE-ID]csnIDr0EJB0[/YOUTUBE-ID]
Eller kyron:
[YOUTUBE-ID]C5xml4lloZ0[/YOUTUBE-ID]
Inte små och smidiga, men jag tror att de är robusta och billiga att äga.
 
Inte små och smidiga, men jag tror att de är robusta och billiga att äga.

Eller så köper du också en ordentlig amerikanare. Reservdelar kostar typ gratis, inköp är billigt (begagnat) och robusta vet vi att de är så det räcker:D
 
Hoppsan, råkade visst köpa mig en Tahoe -99 idag.. konstigt det där.
Hur funkar 4wd på dom? spärrat på 4wd låg?
Rekomendation på höjning?
skulle nog vilja ha in 35or..
 
Hoppsan, råkade visst köpa mig en Tahoe -99 idag.. konstigt det där.
Hur funkar 4wd på dom? spärrat på 4wd låg?
Rekomendation på höjning?
skulle nog vilja ha in 35or..

Är nog inte spärrad alls men den tar sig fram rät bra jallafall. Tjevorna är lite knepiga att höja med som framaxel. Jag skulle satsa på ebay. Tror 35" är lite för mycket med en enkel karosshöjning tyvärr.
 
Är nog inte spärrad alls men den tar sig fram rät bra jallafall. Tjevorna är lite knepiga att höja med som framaxel. Jag skulle satsa på ebay. Tror 35" är lite för mycket med en enkel karosshöjning tyvärr.


Ok, bra sugen på att prova nu.. men vem drar upp mig om jag fastnar?:D

Verkar som att 33or och 6" "body lift" var ett najs koncept.. fick för mig att det såg "smått" ut med 33"or men måste varit trött inatt..:va

Men 6" känns mycket, bör vara en del man får ändra då..
 
Lutar åt att det får bli 2-3" karosshöjning och 33or på Tahoen..
Någon som höjt en sådan och har koll på hur mycket jobb det är? har tillgång till verkstad med både 2 och 4 pelarlyft.

Kanske nån som har nåt roligt ligger till en sådan? har en uppsättning 22" hjul över om nån är sugen..:va
 
Dåligt drag i den här tråden..:va
Kanske livar upp med en bild på bling bilen?
Ska nog köra ner den i nåt lerhål sen bara för att ta kort:D
 

Bifogat

  • IMAG0164.jpg
    IMAG0164.jpg
    226.4 KB · Visningar: 130
Dåligt drag i den här tråden..:va
Kanske livar upp med en bild på bling bilen?
Ska nog köra ner den i nåt lerhål sen bara för att ta kort:D

Gött, do it!

Det är dåligt drag här för att de riktigt hårda grabbarna hänger i pickup tråden, men det är okej, Tahoe räknas nästan som pickup så du kan säkert få vara med.:krama
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top