4takts 125a??

Itacha75 skrev:
Ska du ta bort allt i ljuddämparen? Stupid?
Det ger ingen märkvärd effekt (om det nu ger någon) sen så får du bara snuten och sura grannar efter dej. :kocko
4t brukar vad jag vet inte villja ha något motstånd, för det e en himmlans skilnad på 2t o 4t *någon gång sett en cross med mycket dämpmaterial*
 
Nikel skrev:
varför då, du vet 4t mullrar, min kusin har en xr75 och den mullrar underbart
granarna skiter jag fullständigt i för jag kör inte utanför dom och det åker endå förbi ca 100 hojar varje dag på sommaren så vi e ganska vana
//Niklas

Du kan ju alltid köpa en bandspelare och ett Absolut 4-Takt Vol 2 och lyssna på ljudet. Du kan inte mena att du ska köpa en 125 4-Takt för att den mullrar?
 
EazyD skrev:
Du kan ju alltid köpa en bandspelare och ett Absolut 4-Takt Vol 2 och lyssna på ljudet. Du kan inte mena att du ska köpa en 125 4-Takt för att den mullrar?

låter som en utmärkt anledning.... för det gör den!!! :Bugar
 
EazyD skrev:
Du kan ju alltid köpa en bandspelare och ett Absolut 4-Takt Vol 2 och lyssna på ljudet. Du kan inte mena att du ska köpa en 125 4-Takt för att den mullrar?

Jag har köpt en dremel multi, den mullrar så härligt! :rofl :lol
 
Onödigt att rensa ljuddämparen :va

Bättre att köpa en speciell effektdämpare då... iofs tycker jag att man lika gärna kan köra originaldämpat... min hoj går så tyst och bra... hör ingenting av den när man kör på landsväg... ingen snut skulle misstänka att den är ostrypt... men däremot om du kör 4-takt 11kW och med högt ljud kan dom lätt misstänka att den är trimmad... men vad vet jag :tungan

Men det gör ju inte att den är helt tyst... bara när man har Shoei Integralhjälm som tar bort en hel del av ljudet... om man kör utan hjälm :fatta! vilket jag inte har gjort på något annat ställe än när jag har flyttat den på gården... eller hör på när någon testar den låter den ju nog lite... hoppas någon orkar läsa detta :)
 
Chris Ash skrev:

Tänkte mer på dom hojarna som han och jag hade. Riktiga nya sport-125:or e ganska roliga att köra snabbt med. Men jag tycker ändå att accelerationen e det absolut viktigaste på en 125:a...
 
ok vad tyst hojen gick hörde ju bara et fjut fjut fjut ljud
dem var stor åsså
//Niklas
 
Nikel skrev:
ok vad tyst hojen gick hörde ju bara et fjut fjut fjut ljud
dem var stor åsså
//Niklas

Hehe, den är just för tillfället bara ostrypt. Så den går tyst som fan, igår när det blåste en del var det t.o.m. svårt att höra ngt motorljud överhuvudtaget. En annan anledning är att jag kör in den. Låg nog inte över 4-5000 rpm någon gång under hela lanesundsträckan :tungan
 
BAra ostrypt ??? strypt menar du väll?


//niklas
 
Nikel skrev:
BAra ostrypt ??? strypt menar du väll?


//niklas

Nä, bara ostrypt. Jag brukar ha på koniskt luftfilter och ska ju sätta på effektsystemet när det behagar att komma. Har väntat 8 månader på det nu :död
 
Nikel skrev:
okej går den bra då
Nikel: Varför ska det låta så mycket som möjligt? Bara jobbigt om man ska åka en bit...

Visst, ljudlöst ska det inte vara, men det ska ju inte vara öronmbedövande, bara jobbigt! Aldrig hört en trimmad moppe utan ljuddämpare? låter så jäkla fult, totalt onödigt...

SSjälv skulle jag aldrig få en tanke på o köpa 4-takt, tråkigt, slött... Roligare med 2-talt, ska det va 4taklt ska det va 600 eller större tycker jag, på e 125a låter det väll som en gräsklipparmotor ungefär, hehe...

BTW, jag tycker absolut inte en 2takts-125a låter som en trimmad 2-takts-moppe, 125an låter större, maffigare o bullrigare på nått sätt, trimamd moppe tjuter o låter pipigt, det hör man stor skillnad på tycker jag...
 
Jag ska inte tömma hela ljuddämparen utan bara ta bort allt som funkar som motstånd, + jag har inte bestämt mig än heller

//Niklas
 
Alltså jag har kört 250cc 4takts cross och dom drar alldeles för fint...
Men sen om man tar bort 125cc så...
Nä ja ska ha en nsr 00-02a.. eller en aprilia..
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top