Finns det någon med OBEGRÄNSAD bandbredd, på riktigt alltså?..
Jag har Telenors Premium Business-abbonemang.
Då har jag "fri" surf och tvillingkort som gör att jag har ena kortet att ringa (och surfa) med i telefonen. Det andra kortet sitter i dongeln på vinden och är kopplad till en takmonterad riktantenn.
När jag skrev "fri" inom situationstecken så är det "fri" surf men Telenor reserverar sig för att begränsa hastigheten om man inom en trettiodagarsperiod surfar mer än 200gb under de timmar då det är högst tryck i 4g-nätet. Jag kommer iofs inte upp i 200gb oavsett vilka timmar jag räknar in så för mig är det lungt.

) och även om dom då säger sig ge upp till 20mbps och Tele2 i det 4G utförande jag väljer bara har 20 mbps så räknar jag med att sannolikheten att faktiskt få det blir större i Tele2 fallet då dom erbjuder dyrare 4G med högre hastighet och antagligen bara trottlar ner mitt till 20 mbps. Nuvarande adsl är 2mbps så jag tror jag får det bättre i vilket fall. Telia och Telenor har löjligt låga datamängder även på sina dyraste ab så dom är inte lönst att ha med i beräkningen, Tre ger 50 GB/mån för 299 och Tele2 40 GB/mån för samma pris. Adsl plus för mig onödig fastlina gick på 450 spänn för 2mps. Har mätt och förbrukar kring 10-20GB / månad som det är nu så bandbredd torde räcka även om man jobbar hemifrån nån dag.