4biker skinnställ

MonsterGuden

Kosmoskatt
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
Plastraket
Hej alla glada!

Precis köpt en sportbåge och dags att skaffa skinnställ innan solen börjar dyka fram allt för ofta :rolleyes:

Var idag på handelsboden och kollade på deras ställ. Runt sex lakan för ett helt ok racingställ (i alla fall utsidan). Tänkte fråga om någon av er testat dessa ställ eller om någon har ett test på dessa? Är det något att ha? :gnissla

Ställ + stövlar för runt åtta tusen verkar svårt att slå!

tänk inte allt för mycket på priset när du köper skinnställ för när du väl ramlar visar sig de extra lapparna varför dem tillkom. Skydden ska du inte snåla allt för mycket på. Jag har inte testat deras själv men jag letar också efter ställ för jag har testat att köra ut i skogen redan ;)

Du får ett Arlen Ness eller Berik för under 6 k(inklusive frakt) på Fc-moto. Har 4bikers "race-handsakar" och att döma av den lite lätt bristande kvalitén på dem(spruckna sömmar osv.) så skulle jag aldrig köpa ett ställ av dito märke.

Berik ställe e rätt sköna å bra tycker jag i alla fall finns på fc moto.

Kört med 4bikers i 2 år nu ... skitbra ... betydligt bättre än mitt gamla
och dubbelt så dyra alpinestars.

4bikers är bara skit. Undvik! Önskar någon sagt samma sak till mig när jag skulle köpa ställ första gången.

Min första uppsättnig kläder o skor mm var från handelsboden. Såhär är facit:

Jacka: Skön o varm men bältesspännet sprack efter två månader.
Byxor: varma och goa, blixtlåsen (gylf + ena benet) trasiga efter 3 månader.
skorna: inga problem alls.
Hjälm: Lazer Granville GL korvärtarhjälm = ger mig huvudvärk efter en timmes åkning.
Handskarna: rena katastrofen, remmarna gick av och känslan i de är 0. Den attiralj jag är mest missnöjd med.

Idag hänger Handelsbodengrejorna i garaget och jag kör med andra grejor (Arlen Ness + Shoei + TCX skor) . Skorna är dock som nya förutom att de är alldeles för gubbiga för mina övriga stil just nu.

ja köpte ett SWEEP ställ presic för 5000 med rabatten som va nu och fri frakt.
suveränt ställ med finsk kvalite!
passade på att köpa ett par sweep handskar också.. riktigt sköna!
handskarna kosta 1000 lappen.

Back