4ans växel hackar..

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Hej!
Vad är det som knasar när 4ans växel hackar? Jag tror det är kuggarna på 4ans växel som har fått stryk och behäver bytas.. Kan det vara nått annat?

För det mesta när växlarna släpper så är det drive doggarna /klackarna som går i hålen på nästa drev som blivit sneslitena så när man dra på så tvingas dom isär. Racerfarböder med mycket pullver brukar underkutta dessa klackar. det har jag själv gjort också på flera enstånkor och crossar, Istället för att bytt dessa drev har jag förmånen att känna en snubbe som jobbar på en firma som har en gnister och då kan jag få endera rakslipade igen eller något undercuttat, Fördelen med undercuttat är ju att ju mer man drar på dessto hårdare dras dom ihop. Så plocka väck skiten och kolla vad nypris är och gämför med att lämmna in för omslipning, Flertalet trimmnings firmor kan erbjuda detta:tummenupp

Fan det där lät intressant! Det ska jag kolla upp.. Tack för den info!:tummenupp

För det mesta när växlarna släpper så är det drive doggarna /klackarna som går i hålen på nästa drev som blivit sneslitena så när man dra på så tvingas dom isär. Racerfarböder med mycket pullver brukar underkutta dessa klackar. det har jag själv gjort också på flera enstånkor och crossar, Istället för att bytt dessa drev har jag förmånen att känna en snubbe som jobbar på en firma som har en gnister och då kan jag få endera rakslipade igen eller något undercuttat, Fördelen med undercuttat är ju att ju mer man drar på dessto hårdare dras dom ihop. Så plocka väck skiten och kolla vad nypris är och gämför med att lämmna in för omslipning, Flertalet trimmnings firmor kan erbjuda detta:tummenupp

Måste ju va skit bakom styret:D 4ans växel kan man väl inte slita ut:tungan
Allt bra annars?:tummenupp

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år