450 Wr Vs 525 Exc

DeerHunter

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Funderar på att köpa en av dessa hojar men är som vanligt kluven :confused: Har provat 525an men tyckte den vibrerade mycket är det värt att balansera veven lr ska man köpa en 450 wr?Hur är dom effektmässigt mot varandra? hur många bakhjulshästar ger dom med annat blås? Har läst att man kan ändra WR kamtider så den blir mer lik YZ?Hjälp va fan ska jag köpa????MVH Beslutsångest :yoparty

Prova valfri KTM LC4 en sväng så kommer du att tycka att 525:an går som en elmotor sen :tummenupp

Förstår inte hur känsliga folk är...... är ju inte speciellt mycket vibrationer i en KTM :va

Marals76 skrev:
Förstår inte hur känsliga folk är...... är ju inte speciellt mycket vibrationer i en KTM :va
Ska man dessutom köra i skogen så förstår jag verkligen inte det :D

Du kan väl sutte på ett dåligt exemplar av 525an kanske? Min husa med två lösa avgasnitar är som natt å dag.

Visst allting är relativt men i jämförelse med min "soffa" så vibrerade det nåt fruktansvärt sen kan det ju vara så att jag är "känslig" vi är ju alla olika!Hade väl tänkt att köpa en lv reggad så lite väg blir det väl också!

DeerHunter skrev:
Konstigt :confused: ingen som har bänkat nån 525 lr 450
Det enda svar jag kan ge är en jämförelse på SX520 å Honda CRF450. Effektmässigt känns de ganska lika, kanske tillåme så att hondan e vassare. 520n har en väldigt mjuk karaktär, kan tänka mig att den e brutalt snabb och lättkörd när man kommer av asfaltsvägen, men på asfalten gillade jag CRFens karaktär bättre, den passar min körstil bättre också. 520n känns som för snäll :)

En som jobbar på Claessons bänkade sin 525(helsystem,andra nålarr nålar) till 48 bhp.

525:an vibrerar inte speciellt mycket inte om du ska åka på den i skogen. Och hp mässigt ligger dom väl lika men det är ju helt olika karaktär på cyklarna. du borde provköra båda modellerna och se vilken du fassnar för. Personligen tycker jag att yamahan upplevs framtung och att man måste byta styrkrona på den för styret sitter helt åt hlvete. Medans 525:an är bra vitig att försöka hålla i när man blir trött och sen var inte 03:ans fjädring den bästa.
Ska du ha cykeln och leka i skogen och på cross banan så vill jag rekomendera husqvarna 250te (4-t) tror nog att du kommer åka fortare på den det gjorde jag (elitåkare) sedan lånade pappa den (motionär) och han åkte minst lika fort på den som han gör på sin 200:a och då provade han den i typ 20 min max. Har en 04:a till salu intresserad? PM:a

Back