450 crf r dålig dålig komp och svårstartad

volvolindgren

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
honda 450
tjenare
har en honda 450 crf r motard dålig dålig komp och svårstartad

den går bra när man får igång den
är som nästan som att kicka en moped...
är det kolven som är slut???
är inget vidare på dessa maskiner men jag tror att det inte är nåt ventilspel alls när jag lyfte på ventilkåpan och kollade.
kan d ha nåt med att den är svårstartad???

finns d nån sida som berör detta ämne och hur man ställer in ventiler och byter kolv.lr ska man köpa typ en haines bok :huvet

tacksamm för svar
mvh mikael

Äger man en crf måsta man nog veta hur man ställer ventiler… Kolla runt om du inte kan hitta några guider… Finns en universal på SOE.se:tummenupp

jo jo har bara grejat med bilar innan :)
och mopeder men d va länge sedan och då var d ju 2 takt :yoparty

finns d ingen haines bok,för ja tänkte byte kolven så vet man att allt e nytt och så men d vore ju gött att läsa på sig lite först

fast lurar lite på ett 490 kit också när man ändå håller på :tummenupp

va snäll och köpte svart plast till den iallafall igår,
sadelöverdraget är ja dock inte riktigt färdig med än...fan vad man får spänna!!!
ska lägga upp en bild på na strax

fattar inte hur man ska ner bilden i storlek...:rolleyes:

Last edited:
Har du inget ventilspel ligger ju ventilen i fråga alltid lite öppen. Dvs inget komp. Så där har du antagligen felet. Så fixa ventilspelet innan du byter kolv! :tummenupp

åhh herregud va glad jag blir!!!
d kan de nog mycket väl va
fan va gött
tack så hemskt mycket.

köpte mest den här modellen för att jag ville lära mig att skruva faktiskt.
har ju inte tummen mitt i näven och lär mig fort och om ja har fattat d rätt så blir d en del skruvande med en sån här :)

tack tack tack

tror ja byter kolv ändå för jag vet inte hur långt denna har gått nämnligen,förra ägaren hade ju inte bytt den även om han hade kört väldigt lite och den var nybyttt när han köpte den men byter jag den så vet man ju att d e gjort och hur länge den har gått sen,
finns det ingen sida man kan kolla på internet om 450 lr nån verkstadshandbok man kan köpa
mvh mikael

tack motardboy.
börja att häfta framifrån men d vecka sig för mycke,sen bakifrån å d vecka sig lite i slutet...
problemet tror ja e att man ska inte vara nykter när man gör d,sisådär en 7-8 öl brukar man klara vad som helst :)

Om ventilspelet börjat ge sig av så du får justera hela tiden är det dags att byta ventiler. De är belagda på sätesytorna och när beläggningen är utsliten är det mjuka titanet kvar, och det håller inte så länge.

Många sätter i stålventiler för bättre livslängd. Om du sätter i nya titanventiler, komihåg att du INTE får slipa in dem, då åker beläggningen. Låt någon som kan göra nya sätesytor med mirafräs el liknande.

Kolla CRF450R forumet på www.thumpertalk.comDär finns spaltmeter i ämnet.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda