44-ÅRSRACET Linköping Motorstadion

Bäst på banan var i allafall på lördagen Paul Johansson #3 på en stelbent BSA B33 ,,,,Galning,,,,

Det var ju en världsartist på plats Teuvo Länsivuori, jag trodde ju han skulle sopa mattan med folk i sin klass men var väldigt mediåker i sin klass.
View attachment 282937

Även ässen blir äldre...
Köra fort är ingen livslång egendom. Det är en färskvara.

jag tycker vi ska hylla "de gamle" för vad de uppnått och bidragit med till sporten. Inte vad de ev. kan nu.

Om du hade en Racerepair-tshirt på dig så såg jag ryggen på dig på håll några gånger! :) Såg du nån med stödkrage såg du mig...

Jo! Det hade jag!
Attans att du inte hojtade till! Du är väl en av dem jag vill träffa.
Men nån stödkrage såg jag inte tyvärr.
Annars hade jag väl lånat den och hjaft som ventilbåge! :D

Last edited:
Tur att du klarade dig :tummenupp men riktigt tråkigt med hojen :gråta Går den att laga, eller blir det reservdelar av den?

Den skall lagas så fort jag kan. Det är race sista veckan i augusti på gälleåsen, då hoppas jag att både hoj å jag är hela.

Jag och mitt teleobjektiv var inte riktigt överens, tog en jäkla massa bilder på Söndagen men resultatet blev "så där".

Här är några av bilderna i alla fall.

Edit: Har tagit bort bilder där personers ansiktens syns.
Ber om ursäkt till p.ans ifall du tog illa upp, jag skulle nog inte gilla att se mej själv på ett allmänt forum när jag just totalkraschat, hoppas det är okej med dej och cykeln.

// Ozzian

Last edited:
Dr Bike, skapligt av er att få fart på Nr66 till söndagen, den funkade ju uppenbarligen också.

Last edited:
fina bilder ni har tagit.

Det var en jätte bra helg tycker jag med.

någon som fick några bilder från 7C (förutom Hotzics)

Dr Bike, skapligt av er att få fart på Nr66 till söndagen, den funkade ju uppenbarligen också.

Såg inte så värst många med trampcykel, kan det möjligen vara "Doktorn" med den "blå faran" på den andra bilden? ;)

Ha!
Det stämmer bra det! Men!
Den 66.a du fångat på bilderna (med svart nummer botten) är den 175cc:are som Tobbes son Viktor kör med bravur! Endast 16 år gammal.

Jo! Det hade jag!
Attans att du inte hojtade till! Du är väl en av dem jag vill träffa.
Men nån stödkrage såg jag inte tyvärr.
Annars hade jag väl lånat den och hjaft som ventilbåge! :D
Jag tänkte inte på det förrns nu, och det hade kännts lite dumt att fråga alla med sån t-shirt om dom råkade vara du :hihi Men jag ska ha det i åtanke! :)

fina bilder ni har tagit.

Det var en jätte bra helg tycker jag med.

någon som fick några bilder från 7C (förutom Hotzics)
Var det möjligen dig vi pratade med på lördagskvällen, du som körde på en klotad Guzzi? Hittade du filmen på vurpan isf?

Jag tänkte inte på det förrns nu, och det hade kännts lite dumt att fråga alla med sån t-shirt om dom råkade vara du :hihi Men jag ska ha det i åtanke! :)

Var det möjligen dig vi pratade med på lördagskvällen, du som körde på en klotad Guzzi? Hittade du filmen på vurpan isf?

det var jag som markerade kutsen på guzzin:)
det var inte min kamera men jag hoppas på att få loss filmen. när jag får den så ska jag hojta till.
hur är det med förarens finger?

det var inte min kamera men jag hoppas på att få loss filmen. när jag får den så ska jag hojta till.
Det vore jättekul om vi fick se den, framför allt är han väldigt nyfiken på att se vad som egentligen hände! :tummenupp
Han mår rätt ok, lite stel å öm, men det hade nog kunnat vara värre. Får se vad som säger på återbesöket om armen idag bara.

Ha!
Det stämmer bra det! Men!
Den 66.a du fångat på bilderna (med svart nummer botten) är den 175cc:are som Tobbes son Viktor kör med bravur! Endast 16 år gammal.

16 bast ja då finns det lite att jobba med, tänk om man ens börjat köra hoj i den åldern, hehe.

Det var inte bara objektivet som lurades, även kameran, nollställde bildnumreringen så det blev mer än lite kajko att reda ut de800 bilder jag har, ska sortera bilderna efter tidpunkt i kväll och numrera om dem.

Och nu ska jag bränna upp till El Stockhólmo och hämta ett nytt teleobjektiv ;)

Morrs

16 bast ja då finns det lite att jobba med, tänk om man ens börjat köra hoj i den åldern, hehe.

Det var inte bara objektivet som lurades, även kameran, nollställde bildnumreringen så det blev mer än lite kajko att reda ut de800 bilder jag har, ska sortera bilderna efter tidpunkt i kväll och numrera om dem.

Och nu ska jag bränna upp till El Stockhólmo och hämta ett nytt teleobjektiv ;)

Morrs
Ladda hem Bulk Rename Utility, det gör jobbet åt dig i ett litet nafs! :tummenupp

En sena gick av i fingret, det ska visst ta 8 veckor att läka så jag missar väl Gälleråsen:huvet Nr:49 7C

Ladda hem Bulk Rename Utility, det gör jobbet åt dig i ett litet nafs! :tummenupp
Miljoners tack Hoztic, ska ta tag i bilderna så fort jag lekt klart med min nya älskling.

Det blev raceråk T&R Stockholm på alla håll och kanter för att hinna upp till Kungsholms foto på S:t Eriksgatan där Alex hade hållit det sista GroteskTelet åt mej, superservice :Bugar

Nu är det för tillfället mjukt placerat i sängen... Nej, nej: Inga peversa saker så där, hehe
Men visst ser det grymt ut vid sidan av min gamla trotjänare EF-S 55-250 IS? :D

Nej nu ska vi se vad grannarna håller på med :D
(Skojar bara)

jag har fler bilder o titta igenom så det kommer lite eftersom jag sorterar.

Bifogat

• DSC_3951.jpg
    DSC_3951.jpg
    238.1 KB · Visningar: 65
  • DSC_3752.jpg
    DSC_3752.jpg
    233.5 KB · Visningar: 60
  • DSC_3798.jpg
    DSC_3798.jpg
    244.7 KB · Visningar: 67
  • DSC_4281.jpg
    DSC_4281.jpg
    239.5 KB · Visningar: 57
  • DSC_4352.jpg
    DSC_4352.jpg
    248.7 KB · Visningar: 63
  • DSC_4555.jpg
    DSC_4555.jpg
    219.2 KB · Visningar: 59
Last edited:
...text....

33:an gick in på en 17:e plats efter att ha bromsat bort sig in i fartfållan vid chikanen... Men allt höll och gick bra ända in i mål.
Det var EFTER målgången strulet kom...
Under paradvarvet med obligatoriskt vinkande till flaggisarna så hoppar framdrevet av, kilar fast sig, och maskinen highsidar!
Mindre skador, men ack så förargligt!

ganska mycket OT, men hur highsidar man när man har låst bakhjul? :confused:

låter spektakulärt annars! synd att man missade årsracet.

//Carl-Johan

En märklig notis i sammanhanget var att jag cyklade igenom i stort sett hela depå´n och frågade efter en ventilbåge... Ingen hade!
Ok, inget man kanske förväntar sig/vill behöva använda, men såna grejer brukar ju "slinka med" i någon buss iaf.
Du hade fått låna min. Tipset är att fråga ärrade Supermono-åkare efter verktyg och sidvagnsåkare efter svets. :D

#11 i Supermono

Även ässen blir äldre...
Köra fort är ingen livslång egendom. Det är en färskvara.

jag tycker vi ska hylla "de gamle" för vad de uppnått och bidragit med till sporten. Inte vad de ev. kan nu.

Jag vet inte om du var där, men gamla förkrigsmaskinerna i sin klass var de som bjud på sig BSA B33 med startnr, 3 var en av höjdpunkterna helt klart, han körde varvet på 1,13 med en stelben, det kallar jag uppvisning. Sen förstår jag om de vill ta det lugnt och inte klota,,, det är så att jag var med på 70-80 talet och såg vad RG 500:orna gick för och hade nog förväntat mig att få se lite av de gamla takterna.

kraschfilmen i sin helhet

[YOUTUBE-ID]EIknNn9Egfs[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back