4295:- för bromsskiva, var billigare alternativ?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Jag hatar skivbromslås.

Klantarsel som man är så pajjade jag skivan på min cbr1000rr förut.
En ny av Honda kostar 4295:-, finns det billigare alternativ?
Har kollat på Addemoto men där fanns inte hojjen med i listan, skall ringa och kolla imorrn. Tips på några andra ställen?

Inte spelar det väl någon roll om man har en original och en "pirat" skiva?

Tacksam för all hjälp!

Lorge skrev:
2349022 Jag hatar skivbromslås.

Har kollat på Addemoto men där fanns inte hojjen med i listan, skall ringa och kolla imorrn. Tips på några andra ställen?

Tacksam för all hjälp!

Fleninge MC-Skrot... samma skivor som till CBR600RR

det är märkligt att både Galfer Wave och ISR skivor är billigare än orginal, visst, orginal är ju alltid orginal men jag köper hellre någon eftermarknadsskiva för mindre pengar.

Lorge skrev:

Tacksam för all hjälp!

samma problem du! söker med skivor till min 929:a! 3400+ moms vill honda ha stycket:arsele , nån som kan tipsa om billigare skivor till en 929:a så blir ja glad:)

abethebabe skrev:
2349120 samma problem du! söker med skivor till min 929:a! 3400+ moms vill honda ha stycket:arsele , nån som kan tipsa om billigare skivor till en 929:a så blir ja glad:)
, alltså jag e först å främst ute efter original

Last edited:
bikeshop och andra har "wave"-skivor, blir billigare...länk finns som annons här på SH...

Dom Lucas Alien skivorna på bikeshop va ju inte fula, får maila och fråga om dom har till CBRen. Står dock att det är upp till 14 dagars leveranstid, och det är för lång tid. Bilen har pajjat och vi är ju mitt uppe i säsongen så måste ha ordning på hojjen. Nån som vet var man kan köpa såna eller liknande skivor i närheten av Göteborg?

Gör ISR också "tuffa" skivor? Nån som vet var man kan köpa?

Lorge skrev:

Tacksam för all hjälp!

Finns säkert billigare alternativ men skulle nog försöka ha samma skiva på båda sidorna..

Cervantes skrev:
2349491 Finns säkert billigare alternativ men skulle nog försöka ha samma skiva på båda sidorna..

Jo om det blir några spejsade skivor så får det ju bli två likadande.
Men om det bara skiljer lite i centrumet och 3000 spänn på priset så bryr jag mej nog inte nämnvärt. :)

Fifan vad dyrt för en rund skiva metall. Jag vägrar tro att det kostar Honda mer än 1/4 av det att tillverka en bromsskiva. Man skulle satt ihop en hel hoj med originaldelar och se var man hamnar i pris... Nu har man nått att tänka på innan låset glöms

Eller så skaffar man en KTM som faktiskt tänkt till lite. De har samma pris på sina reservdelar som piratmärkerna, då köper man ju hellre original än pirat om det ändå är samma pris, jag gör det iaf.

Flubber skrev:
2349519 Eller så skaffar man en KTM som faktiskt tänkt till lite. De har samma pris på sina reservdelar som piratmärkerna, då köper man ju hellre original än pirat om det ändå är samma pris, jag gör det iaf.

Bra idé, sätter ut hondan på annons med en gång. Duh :)

skivor

Du, jag måste hålla med Alex o en del andra här. Kolla med Acke (ISR Tumba) Bättre än orginal och ibland billigare. Jag får 2st till min kwack för 5000:_ vilket är i mitt fall ungefär samma pris. Men bättre kvalitet.

Jimmy Lindström är återförsäljare, bla.

Lorge skrev:

Tacksam för all hjälp!

ISR Rekommenderas varmt.
Kan inte bli mycket bättre.
Dessutom kan du vända dig direkt till tillverkaren
om du får problem.

http://www.isr-brakes.se/

// Leif

Tjena

http://www.hojbiten.se/ köpte till min gixxer, verkar som om dom har till de flesta hojarna. Är engelska skivor men kunde inte hitta tillverkaren direkt i England, tänkte att jag kunde tjäna några kronor nästa gång.

Lycka till i sökandet

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...