426a trycker ur olja!?!?!?

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Min första crosscykel och den läkte lite ut kåpan till oljefiltret när jag fick den, och då tänkte jag att jag skulle öppna och kolla och då fattades det 3 o-ringar, så satte i dom och bytte filter och olja. Men den läker ännu mer nu?! Det läker absolut ingenting när den står still så tänkte att det kanske var tätt då, så skulle ut och åka en sväng nyss och direkt när jag startade den började den pissa olja?! :huvet

Varför?! Blir det tryck så man måste lufta på något vis? Sitter ju rör som sitter ihop med motor,topp osv.. :näsblod

Det är en Yamaha YZ426f btw!

Snälla hjälp!

Skruvade av kåpan/locket till filtret igen och tänkte om det var nå stopp i dom 2 kanalerna som går i locket. Satte käften emot och blåste och vipps so kommer det ut en liten trästicka?!:va:va:va

Kan det ha varit det som orsakade allt? Att det blev ett övertryck när inte oljan gick runt riktigt och då tröcks den ut vid kåpan istället?:näsblod

Last edited:
Ny trycker en inte ur sig olja som den gjorde förut, utan den läker bara lite men slutar efter en stund. Ska prova byta till tjockare oringar får se om det hjälper :näsblod

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!