425.x Hz (Discovery Mix)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Comhem la in lite nya kanaler i deras grundutbud vilket betydde att Discovery Mix flyttas till en frekvens av 425.x Hz. Jag har en äldre fin TV som är skitbra tycker jag. Är det verkligen så att äldre TVs inte klarar vissa frekvenser och jag nu inte kan få in Discovery Mix? Jag har gjort kanalsökning från 1-100 o A1-20, B1-20, C1-20 eller vad det nu är. Jag får inte fram kanalen! Saknar den faktiskt.

Så vad kan jag göra? Förutom att köpa ny TV.

Eller detta ett säljknep av Comhem tillsammans med elkedjor att tvinga folk att köpa en ny TV?

Om ni undrar. Det är en äldre Finlux.

Last edited:
Swedie skrev:
Comhem la in lite nya kanaler i deras grundutbud vilket betydde att Discovery Mix flyttas till en frekvens av 425.x Hz. Jag har en äldre fin TV som är skitbra tycker jag. Är det verkligen så att äldre TVs inte klarar vissa frekvenser och jag nu inte kan få in Discovery Mix? Jag har gjort kanalsökning från 1-100 o A1-20, B1-20, C1-20 eller vad det nu är. Jag får inte fram kanalen! Saknar den faktiskt.

Så vad kan jag göra? Förutom att köpa ny TV.

Eller detta ett säljknep av Comhem tillsammans med elkedjor att tvinga folk att köpa en ny TV?

Om ni undrar. Det är en äldre Finlux.
hur gammal Finlux? UHF-bandet som SVT 2 sänds på t.ex sträcker sig till upp över 800Mhz, så får du in den så borde du få in Discovery Mix. om du inte får in UHF-kanaler, dvs om din tv är ifrån 60-talet eller tidigare, så får du väl köpa en TV2-tillsats :rofl

Jag har video. Men vad skulle det göra för skillnad? Kan man göra kanalsökning bättre där?

Jag testade kanalsöka manuellt på TVn igår o jag förstår mig inte på knapparna.

Jag har ingen manual ska ni veta.

Jag tror inte jag har originaldosan.

Kan nya universal-dosor söka på dessa frekvenser?

Vet iofs fortfarande inte om TVn ens klarar det. Försökte manuellt som sagt o jag fattade mig inte på vad knapparna betydde. Jag kunde välja en kanal och öka o minska signalen för att få bild. Men jag hittade ändå iaf aldrig nån Discovery Mix.

Har inte testat med video än. :)

Jag hade samma problem med min gamla tv. Tror det också var en finlux. Det enda var att ta in kanalerna via videon istället eller köpa ny tv.

//Mheel

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...