402m-tider för motard?

Mr Helmut skrev:
2456740 Du borde fan åka under 7 på 201m:näsblod

Hehe kanske inte.

Dom arrangerade ett 201 meters race på karlstad-flygfält och då körde jag 7.41. Sen fick jag inte åka mer, under 7.5 så fick man inte köra fler repor.

Förövrigt tycker jag det borde vara lättare att komma iväg med en motard än en sport. Oavsett förare:rolleyes:

7.41 är ju iof ingen dålig tid!!

Att ha en sporthoj och vara snabbast rakt fram och att vrida på gasrullen är ingen konst. Där emot när det svänger som redan har blivit nämnt i tråden... :)

Migael skrev:
2458179 Att ha en sporthoj och vara snabbast rakt fram och att vrida på gasrullen är ingen konst. Där emot när det svänger som redan har blivit nämnt i tråden... :)

Nja lite teknik är det att allt vara snabb med sporthoj från 0-100 Km/h

Tror jag körde 6.7 nått med min CBR 1000RR på 201 meter men det krävs ett par repor innan man har blivit riktigt snabb iväg :)

Ljunghusen skrev:
2456638 Då kan inte han köra

Som du redan ser så har han du refererat till svarat o visst kan grabben köra inget snack om saken!

Så enda anledning att det är så jämt är väll att jag måste vart en jäkel på att köra ;) :D

Tror att med en husa kan du nog hålla jämt leda ännu mera upp till 130-150 utan problem.

Startekniken jag körde med var starta på 1an (Trotsnerdrevning, Försök sitta så högt upp på tanken som möjligt) Gasa så mkt det bara går utan för mkt bakhjul i med 2an fort som attan samma sak där o sen 3an o bara mata fullt.

Last edited:

Bifogat

• Supermotard-Emailformat.jpg
    Supermotard-Emailformat.jpg
    7.5 KB · Visningar: 100
*/ ?>
Back