Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är mannen bakom gasen som bestämmer! Har ingen erfarenhet av den cykeln men tycker inte att 520 är så svårkörd. Har iofs bara kört stigar med husan i motardformat men inte tycker jag att det är nån direkt nackdel att ha mycke effekt, motorn är inte alls svårdoserad. Däremot är det kul me sånt på asfaltenTysken skrev:Duger den som motard eller somnar man så fort man åker lite asfalt?![]()
Jag vill kunna kombinera enduro och motard men 520:n känns lite overkill i skogen för min blygsamma nivå på enduroåkningen
OlleR skrev:Det är mannen bakom gasen som bestämmer! Har ingen erfarenhet av den cykeln men tycker inte att 520 är så svårkörd. Har iofs bara kört stigar med husan i motardformat men inte tycker jag att det är nån direkt nackdel att ha mycke effekt, motorn är inte alls svårdoserad. Däremot är det kul me sånt på asfalten![]()
I min åsikt är det betydligt svårare att dosera med en tvåtakt jämfört med en fyrtakt "i skogen". Det bästa vore ju ifall du kunne låna en fyrtaktare å pröva på! Tror inte du kommer behöva strypa trotteln, när jag åker på sämre underlag så åker jag nästan aldrig på fullgas, ofta på 1/3 bara! Jag förstår dig inte riktigt, men du måste sitta fel eller nånting om du har problem att slå av?Tysken skrev:Jo, naturligtvis så vill jag ha en 520 men frågan är hur användbar den är för mig i gyttjan. Jag har blygsam erfarenhet av enduro och cross, har bara kört 250 tvåtakt innan och då blev det lite väl mycket "hänga efter i styret med full gas och kramp i handen".
Man kanske kan begränsa trotteln på nåt sätt när man ska ut i skogen(?)
OlleR skrev:Jag förstår dig inte riktigt, men du måste sitta fel eller nånting om du har problem att slå av? :confused
Ni = jag då. Och som sagt har jag inte prövat just EXC400, däremot Gasgas 400, och ja tycker de är rätt lika, förutom att 520 har lite mer tryck, men det bestämmer ju gashanden hur mycket man ska utnyttjaTysken skrev:Men kontentan är att ni inte tycker 520:n är så mycket mer svårkörd än 400:an i skogen alltså?
OlleR skrev:Jag förstår dig inte riktigt, men du måste sitta fel eller nånting om du har problem att slå av?![]()
Jag säger absolut inte emot dig, men här handlade det som jag förstod det om att vika av vägen å köra skogsstigar? Känns lite tråkigt att sitta där me en klenare maskin på asfalten sen då!Adrian_J skrev:Nu, det där är en frågeställning de flesta asfaltsåkare har.
erik skrev:Känner folk som åkt enduro i många år och bytt ner sig i kubik pga att det är för jobbigt med för mycket cc.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten