400cc gråimport? (zxr)

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Jo nu är det såhär att jag ska uppgradera till begr. tung mc.
Självklart(?) ska jag vara laglig och köra med 25kw effekt. :tummenupp

Så nu funderar jag på en Kawasaki zxr400. Närmare bestämt en 92:a som gått drygt 2000 mil. Hur är det med dessa JDM-maskiner? Driftsäkerhet? Reservdelar? Körglädje? Kommer jag bli nöjd eller ska jag rikta in mig på någon gammal 600?

Jag gillar sporthojar men jag sätter ett värde i att kunna "bemästra" den kraft jag har mellan benen! :D Därför bryr jag mig mer om egenskaper på kurviga vägar där man kan smiska hojen lite utan att det blir alltför olagligt... Så vad säger ni som vet? 400cc radfyra: bra eller anus?
Kanske ska tillägga att min budget ligger på 35.000kr.

Last edited:
Jo det har jag. Har min tredje 400 nu, världens enda i sitt utförande.

En -92 är rätt gammal nu och med 2000mil endast på mätaren så har den verkligen inte gått långt - skruvad?
Den är grym som fan att ha som 25kW-hoj. Smidig som få och bäst i sin klass(ostrypt).
Väldigt bra träningshoj mao.

Tänk på att det kostar att ta in en hoj i landet även om du får den för 15tusen utomlands. Sen strypning till det + ombesiktning.

Delar finns överallt till dessa. Driftsäker är den. Håll koll på kamkedjesträckaren, sen är det bara att gasa på.

Söker du så kommer du hitta MASSOR om denna hoj på sidan.
Lycka till.

Jo jag har läst lite i de korta gamla trådarna men hittade just inget om hur den är att köra strypt. Därav min trådstart. Sedan kanske jag missade lite med rubriken... hojen finns i Sverige och står å skrotar hos en handlare.:tummenupp Dina erfarenheter verkar ju lovande! Snart ska jag åka upp å klämma lite på lillninjan...

rekomenderas starkt denna sida: http://www.zxrworld.co.uk/zxr400oc/
då jag själv var i tankar att köpa en 400 ninja, men det blev hondas motsvarighet istället.
RVF 400.. "saknar den som fan"

jag personligen tröttnade på 400cc, då jag ville ha mer kraft, så enligt mig så är en 600 mer optimal, men det beror ju på person till person...

För 35k får du idag en ER-6 som du kan strypa om du inte köper en som är strypt redan, känns som en betydligt bättre och modernare hoj.

[YOUTUBE-ID]fBZc48Scq4w[/YOUTUBE-ID]

Vill ha en själv :kär:kär så jävla snygg med, iaf den äldre med "dammsugarslangarna", självklart grön

Back