Nu har jag oxå träffat en av de dära mytomspunna snälla poliserna. Skulle köra hem en polare för en timme sen. Han hade druckit öl så jag fick köra. Resan är cirka 3 kilometer. Hinner köra kanske 500 meter sen slår civilpolisbilen bakom på det blå/röda ljuset. Bara att stanna.
Polisen:hur fort körde du på denna 50 väg.
jag: Jag vet inte men antagligen för fort iom att du stannar mig
Polisen: Vet du vad det kostar att köra 20 km/h för fort på 50 väg?
jag:nej
Polisen: Vet du va det kostar att köra 21 km/h för fort?
Jag:nej, dyrt antagligen.
Polisen. Nja det kostar kortet. på 30 o 50 ryker kortet vid 21 km/h för fort. Men för 20km/h kostar det 2800:- Har du körkort med dig?
Jag: Nej, skulle bara köra hem polaren.
Polisen: Det kostar 1200:- till att inte ha med kortet.
Jag: ofyfaen så dyrt....
Polisen: Ja men den här gången släpper jag dig med en varning, vad säger du om det?
Jag: Ja det skulle jag ju bli fruktansvärt tacksam för.
Polisen: ta det lugnt nu.....
hade kunnat bli en dyr resa på 3 kilometer. Duktigt onödiga 4000. Men uppenbarligen finns dom snälla poliserna i verkligheten. Sen vet jag ej om att bilen va skriven på förra polismästaren och att det var hans son som satt jämte spelade nån roll för hur situationen artade sig. Men jag är tacksam hur som helst... puhh
jaja tänkte bara berätta att det finns hopp..
Polisen:hur fort körde du på denna 50 väg.
jag: Jag vet inte men antagligen för fort iom att du stannar mig
Polisen: Vet du vad det kostar att köra 20 km/h för fort på 50 väg?
jag:nej
Polisen: Vet du va det kostar att köra 21 km/h för fort?
Jag:nej, dyrt antagligen.
Polisen. Nja det kostar kortet. på 30 o 50 ryker kortet vid 21 km/h för fort. Men för 20km/h kostar det 2800:- Har du körkort med dig?
Jag: Nej, skulle bara köra hem polaren.
Polisen: Det kostar 1200:- till att inte ha med kortet.
Jag: ofyfaen så dyrt....

Polisen: Ja men den här gången släpper jag dig med en varning, vad säger du om det?
Jag: Ja det skulle jag ju bli fruktansvärt tacksam för.
Polisen: ta det lugnt nu.....
hade kunnat bli en dyr resa på 3 kilometer. Duktigt onödiga 4000. Men uppenbarligen finns dom snälla poliserna i verkligheten. Sen vet jag ej om att bilen va skriven på förra polismästaren och att det var hans son som satt jämte spelade nån roll för hur situationen artade sig. Men jag är tacksam hur som helst... puhh
jaja tänkte bara berätta att det finns hopp..