4000:- i böter, nästan (snäll polis)

Burrat

Lasse Jonsson
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
Gixxer 1000 05
Nu har jag oxå träffat en av de dära mytomspunna snälla poliserna. Skulle köra hem en polare för en timme sen. Han hade druckit öl så jag fick köra. Resan är cirka 3 kilometer. Hinner köra kanske 500 meter sen slår civilpolisbilen bakom på det blå/röda ljuset. Bara att stanna.
Polisen:hur fort körde du på denna 50 väg.
jag: Jag vet inte men antagligen för fort iom att du stannar mig
Polisen: Vet du vad det kostar att köra 20 km/h för fort på 50 väg?
jag:nej
Polisen: Vet du va det kostar att köra 21 km/h för fort?
Jag:nej, dyrt antagligen.
Polisen. Nja det kostar kortet. på 30 o 50 ryker kortet vid 21 km/h för fort. Men för 20km/h kostar det 2800:- Har du körkort med dig?
Jag: Nej, skulle bara köra hem polaren.
Polisen: Det kostar 1200:- till att inte ha med kortet.
Jag: ofyfaen så dyrt....:confused:
Polisen: Ja men den här gången släpper jag dig med en varning, vad säger du om det?
Jag: Ja det skulle jag ju bli fruktansvärt tacksam för.
Polisen: ta det lugnt nu.....

hade kunnat bli en dyr resa på 3 kilometer. Duktigt onödiga 4000. Men uppenbarligen finns dom snälla poliserna i verkligheten. Sen vet jag ej om att bilen va skriven på förra polismästaren och att det var hans son som satt jämte spelade nån roll för hur situationen artade sig. Men jag är tacksam hur som helst... puhh
jaja tänkte bara berätta att det finns hopp.. :tummenupp

Nu har jag oxå träffat en av de dära mytomspunna snälla poliserna. Skulle köra hem en polare för en timme sen. Han hade druckit öl så jag fick köra. Resan är cirka 3 kilometer. Hinner köra kanske 500 meter sen slår civilpolisbilen bakom på det blå/röda ljuset. Bara att stanna.
Polisen:hur fort körde du på denna 50 väg.
Polisen. Nja det kostar kortet. på 30 o 50 ryker kortet vid 21 km/h för fort. Men för 20km/h kostar det 2800:- Har du körkort med dig?
Jag: Nej, skulle bara köra hem polaren.
Polisen: Det kostar 1200:- till att inte ha med kortet.
Jag: ofyfaen så dyrt....:confused:
Polisen: Ja men den här gången släpper jag dig med en varning, vad säger du om det?
Jag: Ja det skulle jag ju bli fruktansvärt tacksam för.
Polisen: ta det lugnt nu.....

hade kunnat bli en dyr resa på 3 kilometer. Duktigt onödiga 4000. Men uppenbarligen finns dom snälla poliserna i verkligheten. Sen vet jag ej om att bilen va skriven på förra polismästaren och att det var hans son som satt jämte spelade nån roll för hur situationen artade sig. Men jag är tacksam hur som helst... puhh
jaja tänkte bara berätta att det finns hopp.. :tummenupp

Han orkade antagligen inte skriva.

.....rde du på denna 50 väg.
Polisen. Nja det kostar kortet. på 30 o 50 ryker kortet vid 21 km/h för fort. Men för 20km/h kost......

Du har just blivit ljugen till av en polis!

http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse1.htm

Han hade förmodligen inga mätningar alls på dig. Ett ungefär kanske, och tyckte det var roligt att varna dig lite.

Jag tycker det är bättre när dom gör så än när dom faktiskt drar kortet, då får man nån slags agg mot ordningsmakten och blir ännu mer outlaw sen. Jag har inte blivit av med kortet men jag känner flera som blivit det Dock har jag fått massor med böter vid ett tillfälle.
Kunde blivit mer i böter men då var polisen jäääääääääävligt snäll enligt mig.

trodde också det bara var 30 väg... Shit vad sur jag hade blivit om han hade böjrat stila om 1200 när jag redan skulle betala 2800 för böterna! "#%"

Tillbaka till bänken för den pliten. När man väl sitter i skiten och de börjar ljuga så där så tappar man ju all respekt för dem. Spelar numera in alla samtal med ordningsmakten - ett enkelt klick på mobilen kan göra att du slipper en hel del skit.

Om man har mycket tid och orkar att jävlas så är det bara att ifrågasätta hur de kan ge dig böter när du inte ens kan legitimera dig? Skulle vilja se den polisen som åker till station för en identifiering :tummenupp

OUTLAW!!! :rolleyes:

Jävligt intressant att när det handlar om en polis som var juste och bara ville upplysa om att trådskaparen riskerade böter och dylikt så ska alla
1. minsann påpeka att alla andra snutar är elaka poliser
eller
2. polisen hade inte helt rätt i sina upplysningar.

När det regnar manna från himmelen har den fattige ingen sked.

Last edited:
För att summera lite

Jag trodde oxå det bara var på 30 väg man blev av me kortet vid 21 km/h för fort.
Jag vet inte varför han sa nått som inte stämde.
Jag vet inte varför han inte gav mig böter.
Jag e bara lättad över att slippa böter, och hur som helst så borde man ju få nån sorts böter om man kör >70 på 50 väg...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT