400+ Mil på 6dagar

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Har en Ninja 900 som jag haft ner till Örebro över sommaren, sen fick jag för mig att åka hem till Gällivare (130mil) över en helg så jag fräste hem och var hemma helgen så på söndag morgon for jag ner igen, vipps så hade det blivit 260 mil på 4 dagar. När jag kommer ner så säger chefen att jag skall få börja jobba hemma i Gällivare igen veckan därpå, så på onsdagen så hoppar jag på bågen igen med ryggsäcken på ryggen och styr kosan norrut väl hemma så har jag averkat 400Mil på 6 dagar... Då till saken! Det enda jag hade ont i var ändan samt att lillfingret på höger hand spökade några dagar efteråt... Men hade man alls överlevt en sådan resa på tex en R1:a??? Måste bara säga att ZX9:an är riktigt bra att åka långt på... Fast man måste ju vara lite :kocko för att komma på idèn att köra 260 mil på en helg men är man Norrlänning så är man.. :yoparty

R1an är inte så farlig som folk tror. Jag har iofs vant mig vid att köra R1or så jag kan köra långt utan att egentligen bli speciellt trött.

Inte bara hade det gått hur fint som helst, det hade gått fortare också... :)

Swedie: det är nog som du säger att om man vänjer sig så är det nog inga probz. Farsgubben har en virago han höll på att dö efter 10 mil på min, medans jag höll på att somna efter 10 mil på hans =)

Vädret var VARMT! Var förra veckan... Höll på att dö av värmen ändå gick det riktigt fort bitvis...

oh inte illa.. jag körde 120mil på en dag när jag körde serivceresor.. mindre lagligt..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra