40-plusare i GBG-området

Och vi andra duger inte att köra/umgås med då antar jag? :va
Vi är annars ett jätte trevligt gäng som samlas och fikar och kör och hittar på andra roliga saker tillsammans. Åldern har hitintills inte spelat någon som helst roll, och jag hoppas att den inte kommer göra det i framtiden heller :)[/QUOTE]

Jisses då kanske man vågar sig ner nångång isommar. Trodde man va för gammal när man ä född mitt i 60-talet.:tummenupp:D

Finns det fler än jag som gillar att köra men har passerat "medelåldern för sporthoj"? Kanske gått över till touring eller "bekväm" hoj? :)

Jag har valt en bekväm R1-07 :) och har också börjat köra lite bana sedan jag fick ett återfall sedan några år tillbaka. Då man kör på bana så upptäcker man att man inte är ensam om att försöka höja snittåldern för sporthojar.

Det enda som är tråkigt är att tiden inte riktigt räcker till, därför har jag inte kunnat hänga med på GP-körningarna.

Men det ska rättas till i sommar, nu ska jag inte bara läsa om körningarna utan ska haka på själv också :banana

Klart alla duger till att köra med, Orchidee! :krama ..ute efter nya bekantskaper som man kan umgås med även utan hoj! Jag är 44 år med tonårsbarn, nu har jag tid till annat. Men känns som de i min ålder kör HD eller Goldwing! Men jag ska hålla utkik och testa några olika turer :)

Det är bara att komma ner till GP en lördag eller söndag och testa, tycker du det är kul kommer du igen annars inte.

(jag är själv 60-talist och tycker det är kul typer där):tummenupp

Det kan ju vara så att när man blir närmare 40 och kört hoj i några år så blir umgänget och vädret viktigare än själva körandet.

Antalet kompisar sjunker som bekant linjärt med ålder och antal barn,då får man försöka motverka detta genom att hitta nytt umgänge.

Om du håller dig till en flaska vitt när du röker under köksfläkten på lördagarna kanske du orkar upp? :D

:arsele Tuss, vilken idé! Vad ska jag då göra fredag-lördag kväll?? ;o)

Det är bara att komma ner till GP en lördag eller söndag och testa, tycker du det är kul kommer du igen annars inte.

(jag är själv 60-talist och tycker det är kul typer där):tummenupp
En gp sväng får det bli! :)

Last edited:
Finns det fler än jag som gillar att köra men har passerat "medelåldern för sporthoj"? Kanske gått över till touring eller "bekväm" hoj? :)

Åker gärna med lite vettigt folk som oavsett ålder. :tummenupp

Kan man kalla sig återfallsknutte om det bara passerat 9 månader från försäljningen av förra bågen? :D

Det kan ju vara så att när man blir närmare 40 och kört hoj i några år så blir umgänget och vädret viktigare än själva körandet.

Antalet kompisar sjunker som bekant linjärt med ålder och antal barn,då får man försöka motverka detta genom att hitta nytt umgänge.

:tummenupp
Köra ä kul men med lite fikastopp å småsnack så är det ännu bättre.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph