40.000.- och ingen hoj

Gott om hojar till riktigt bra priser i UK. frakt och allt mekk är lite avskräckande. Ja, jag får väl försöka trycka till en 10tkr till.
Ska ju vara kul att leta hoj men nu känns det nästan bara jobbigt. Sporthoj i Götet blir dyrt. Är förvisso 30+ men bara haft kortet i 3 år.
Hornet är jäkligt kul och dessutom fin att se på. Försäkringsmässigt riktigt bra.

Är i samma sits som dig och letar efter samma typ av hoj. Är dock nästan helt säker på att det får bli hornet 07+ men räknar med att 50k behöver slantas upp.

Hämtade en ER6F 2007 med 1300mil på mätaren till sambon Nyservad med alla stämplar i boken och nya däck fram och bak.
Pris: 39,900:-

Letar också hoj fast för runt 50k. Väldigt bra priser i uk faktiskt. Kontaktade Mark Jennings men han skulle inte importera ngt på hela sommaren... Någon som vet någon annan som kan fixa frakten från England?

Hmm.. du har ju inte skrivit så mkt av vilken typ av hoj du är sugen på.
Men då du nämner t ex gsr, er6 o sv så vill jag slå ett slag för Hornet 600, "gamla" modellen, dv s fram till och med 06.

Hade en sån tidigare och var hur nöjd som helst. Saknar den fortfarande.

Sålde min 06:a för 43k för något år sedan, hade inte ens gått 2000 mil och den var i toppskick. Du ska kunna få en sån för runt 40.

Hmm.. du har ju inte skrivit så mkt av vilken typ av hoj du är sugen på.
Men då du nämner t ex gsr, er6 o sv så vill jag slå ett slag för Hornet 600, "gamla" modellen, dv s fram till och med 06.

Hade en sån tidigare och var hur nöjd som helst. Saknar den fortfarande.

Sålde min 06:a för 43k för något år sedan, hade inte ens gått 2000 mil och den var i toppskick. Du ska kunna få en sån för runt 40.

Eller åk med Ryanair och ett tält i bagaget och kör hem ex. denna hoj:
http://www.segundamano.es/vizcaya/honda-cb600f-hornet-08/a25902021/?ca=48_s&st=a&c=6

En superduke borde du kunna hitta för pengarna.

Fast för att få en rättvis jämförelse borde du ta kostnaden för hoj + försäkring, kan ju vara värt en nyare och dyrare hoj om den har lägre försäkring.

Hittade denna för 50tkr http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_VTR_1000_F_Firestorm_32928137.htm?ca=23_10&w=3

En annan för de pengarna (har visserligen varit uppe för diskussion här på sh, men tror inte de kom fram till något)http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_Ninja_ZX6R_08_32861855.htm?ca=23_10&w=3

VTRen är en riktigt fin hoj, billig försäkring (klass 6) och bra mycke mer oomph och chassi än en hornet :tummenupp

Jag fick oxå tips om att kolla England, pundet på ca 10:50, eler där ikring. Och de har KRIIIIS! De e snorbilligt jmf med "ankdammspriser" här hemma...
Kollade "E-bejjen" under veckan.
Men de är ju transporten jag funderar på med.
Kanske får bli Ryyyan-ääär i värsta fall.

Letar också hoj fast för runt 50k. Väldigt bra priser i uk faktiskt. Kontaktade Mark Jennings men han skulle inte importera ngt på hela sommaren... Någon som vet någon annan som kan fixa frakten från England?

För 40 kan man få en mycket fin 07as er6a, en ägare, 1400mil, med mycket tillbehör, nytt framdäck och batteri 2011. :tummenupp

Är ju perfekt om man vill ha billig försäkring, från 2600kr helförsäkrat.

Jag :D om jag får ihop minst 5 hojar att hämta.

Tog precis in två hojar varav en Aprilia Tuono 1000R -07 med 800mil.
Kostade mig 40000 reggad och klar. Vilket bojsänke? :va :)

Den andra en CBF1000A -07 som gått 1600 för 45 reggad och klar.

Jävlar mycket mer hoj per krona där.

Hämtade en ER6F 2007 med 1300mil på mätaren till sambon Nyservad med alla stämplar i boken och nya däck fram och bak.
Pris: 39,900:-

Exakt det som gör er6 tveksam. "till sambon". Drar slutsatsen att det är en hon. Jag är en bastant karl på 181cm och 85kg så den kanske är mer för lite nättare förare. Har ju haft en tidigare förvisso och bara för brorsan körde literhoj så sålde jag den till fördel för en sådan. Snöat in mig på Z750 -07 och frammåt, alternativt Hornet 600. Har lyckats fixa fram så budgeten är nu på 50.

Z750 kommer antagligen bli min nästa hoj (steg upp från ER-6an).
Vill dock påpeka att ER-6an är allt annat än trött och "tjejig".

Det handlar mycket om hur du kör den anser jag, visst - det kan garanterat vara den bästa och snällaste hoj att börja sin karriär på. Likväl kan den vara busig, lynnig och snabb om du kör inspirerat.

Men som jag sa, när jag tar ett steg upp, antagligen först nästa säsong så kommer valet landa på en Kawa igen, och antagligen Z750.

Tänk om det ändå funnits en naken Kawa med en twin 1000cc á la SV1000/Superduke. Jag skulle handla DIREKT!

Tja, det är väl ingen hemlighet att det är du som säljer. Ett par undringar bara.

Jag vet att den inte hade polerad ram original, (vilket jag tycker är ett rätt kraftigt avsteg), men vad jag inte blir klok på är svingen. Är den svartlackad och hur skall är den från början? Frågar eftersom du har ett samlarpris på en original på den.

Att du är noga med dina grejer har jag förstått.

Hittar en del intressanta Hornet 600 och Z750 från -07. Men är 1600 mil "mycket"? Årsmodell eller mil? Vill ju ha så problemfri hoj som möjligt. Tuta o köra. Därför har jag nya bilar istället för begagnade:=)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park