4 takts-twin trimning/renovering

n00blund skrev:
jajjamensan, det rockar fett =), hur tänkte du göra dina raka rör som då?, bara krökar eller ? :tummenupp :yoparty

Klart det gör... :yoparty

Bara krökar blir ju så fult.... kapade bara bort en 10cm av ljuddämparen på slutet och slängde ut att skrot som låg där inne.... se bilden... :tuttar

Bifogat

• puffran.jpg
    puffran.jpg
    40.2 KB · Visningar: 74
KvalitetsMiffo skrev:
Klart det gör... :yoparty

Bara krökar blir ju så fult.... kapade bara bort en 10cm av ljuddämparen på slutet och slängde ut att skrot som låg där inne.... se bilden... :tuttar

såg nice ut detdär, har du startat den med dedär rören ? :tummenupp

Hur mycket varvar en sån där CB 125.

hittar inga till salu heller nu på blocket, eller söker jag helt taskigt.

har också en såndär gammal cb125:a som jag pysslar lite med. Köpte den av en polare som behövde pengar. Har massa bilder på sidan http://www.trollbackensmc.tk kolla där.

Bifogat

• cb_13.jpg
    cb_13.jpg
    41.5 KB · Visningar: 64
  • cb_15.jpg
    cb_15.jpg
    48.2 KB · Visningar: 68
  • cb_17.jpg
    cb_17.jpg
    39.6 KB · Visningar: 56
  • cb_11.jpg
    cb_11.jpg
    56.7 KB · Visningar: 52
  • cb_elen_klar.JPG
    cb_elen_klar.JPG
    51.2 KB · Visningar: 56
n00blund skrev:
såg nice ut detdär, har du startat den med dedär rören ? :tummenupp

självklart har jag startat den med de där rören.... de låter som bara fan... fast mullrigt då... :tuttar

13000varv/min går den pall för!!! fast original är det lite 2t känsla i den vid 6000v/m drar den som en skenande buffel... nu drar den som fan vid 3000v/m.... :Bugar

Håller på att skruva ihop motorn nu.... bilder inom kort...

KvalitetsMiffo skrev:
fast original är det lite 2t känsla i den vid 6000v/m drar den som en skenande buffel... nu drar den som fan vid 3000v/m.... :Bugar

Ja fy fan, det låter nästan farligt.

n00blund skrev:
hur många kubik ligger din motor på nu ?? :7peta

144cc.... fast jag har inte provat den än.. så jag vet inte hur den kommer att gå... fast bottendraget lär ju va hyggligt... :tuttar

fan va less jag blir, jag hittar inte min mer 4takt tråd, ser du den någon stans ? :confused: :gnissla :huvet :(

n00blund skrev:
fan va less jag blir, jag hittar inte min mer 4takt tråd, ser du den någon stans ? :confused: :gnissla :huvet :(

tror moderatorn tog bort den för att det spammades för mycket i den.. sorry... :gnissla

n00blund skrev:
amen vad i helvete, det var jhu en jävla fin tråd, FY SKÄMS på dem...... :fatta! :fatta! :7peta :fatta!

håller med... lägg upp den igen!!! :tummenupp

(mer fourstroke power åt folket) :yoparty

Back