4-takts statistik

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Jag är lite nyfiken på om det är många här som kör 4-takt.
skriv gärna vad ni har för märke/modell och vad ni tycker om den...


Själv har jag den
Honda Rebel
11hp
147kg med full tank
toppspeed 110km/h
(om någon vill ha mera info så kan jag lägga upp lite mera)
 
Last edited:
För fyrtaktare är så fruktansvärt ineffektiva att tillverkarna inte vill lägga ner pengar på att trimma (!) dem till 15 usla hk... :huvet
Tvåtakt är livet... :banana
 
Yamaha RD 125lc YPVS
17kw (23.3HP) :yoparty
120kg torrvikt
Ca 140Km/h
Vattenkyld
Rörligavgasport
26mm förgasare
123ccm
Drev 16/45
Bromsar: Skiva fram med tvåkolvsok, Trumma bak
6 växlad

En ganska pigg hoj för en billig penning, kronglar sällan men kopplingen är Yamahas stora problem. Men det går ju att fixa ganska lätt. bara bromsar och hyffsad pigg motor...
 
SmackMan skrev:
Yamaha RD 125lc YPVS
17kw (23.3HP) :yoparty
120kg torrvikt
Ca 140Km/h
Vattenkyld
Rörligavgasport
26mm förgasare
123ccm
Drev 16/45
Bromsar: Skiva fram med tvåkolvsok, Trumma bak
6 växlad

En ganska pigg hoj för en billig penning, kronglar sällan men kopplingen är Yamahas stora problem. Men det går ju att fixa ganska lätt. bara bromsar och hyffsad pigg motor...

Jag är ganska säker på att RD'n har 2st arbetstakter.
 
McFille skrev:
För fyrtaktare är så fruktansvärt ineffektiva att tillverkarna inte vill lägga ner pengar på att trimma (!) dem till 15 usla hk... :huvet
Tvåtakt är livet... :banana

Tvåtakt är livet?! det är säkert livet när det skär...plus att en 4-taktare går bra mycket billigare än en 2-takt...
 
StewOo skrev:
Tvåtakt är livet?! det är säkert livet när det skär...plus att en 4-taktare går bra mycket billigare än en 2-takt...

Behandlar du din 4-taktare som folket här behandlar sina 2-taktare så ska du se att den håller inte särskilt länge den heller.
 
cRoC skrev:
Behandlar du din 4-taktare som folket här behandlar sina 2-taktare så ska du se att den håller inte särskilt länge den heller.

jag behandlar min honda me ömhet och kärlek! :tungan
 
cRoC skrev:
Behandlar du din 4-taktare som folket här behandlar sina 2-taktare så ska du se att den håller inte särskilt länge den heller.

Med ett effektuttag på 11hk så lär det ju nästan vara omöjligt att ta död hojen.
 
CayLe skrev:
Med ett effektuttag på 11hk så lär det ju nästan vara omöjligt att ta död hojen.

jo de är sant. Men det lär bli lite mera effekt bara jag får tag på andra krökar och en större förgasare...
 
StewOo skrev:
jo de är sant. Men det lär bli lite mera effekt bara jag får tag på andra krökar och en större förgasare...

Du lär ju behöva mer än det för att få lite effekt i den.
 
CayLe skrev:
Bra. Har du nån koll på hur utbudet samt priserna är på trimdelar till 4takts 125'or?

nä..men budgeten är det inget problem med, och finns det inte så går det ALLTID att fixa! :tungan
 
ska de ta ur höga effekter ur 125 4t så får de också en förbannat högvarvig motor för att nåt ens ska hända, det kan var därför de hållit effekten nere för att få en mer körbar motor.
Det handlar väl om nån customhoj med?
 
Silwer skrev:
ska de ta ur höga effekter ur 125 4t så får de också en förbannat högvarvig motor för att nåt ens ska hända, det kan var därför de hållit effekten nere för att få en mer körbar motor.
Det handlar väl om nån customhoj med?


jo de e sant. Men jag skall iaf byta till ett 2 kuggar större drev fram så man kan köra på lite lägre varv.
 
Back
Top