4-takts 125: or ?!

Tjenamors,

Jag har en hyosung Comet 125(utan kåpor) och den är ju 4-taktare. Den är jätte härlig att köra och motorljudet är underbart! Jag har toppat den i 110km/h strypt fast den är ju nedstrypt från 250cc(hyosung comet 125 och 250 görs som samma hoj, sen stryps 125'an ned).. En härlig hoj med andra ord, 155kg, 17l tank, ~0.3l bränsleförbrukning, elstart.. Och det häftigaste med den är att den INTE ser ut som en 125'a, pga. muffern och motors storlek! :kocko:

Elfie skrev:
Tjenamors,

Jag har en hyosung Comet 125(utan kåpor) och den är ju 4-taktare. Den är jätte härlig att köra och motorljudet är underbart! Jag har toppat den i 110km/h strypt fast den är ju nedstrypt från 250cc(hyosung comet 125 och 250 görs som samma hoj, sen stryps 125'an ned).. En härlig hoj med andra ord, 155kg, 17l tank, ~0.3l bränsleförbrukning, elstart.. Och det häftigaste med den är att den INTE ser ut som en 125'a, pga. muffern och motors storlek! :kocko:
Fint att du säger vad du tycker om din hoj osv...

Men... Bara ett tips i all välmening, kolla gärna hur gammal tråden är innan du skriver i den, den här tråden är 1,5 år gammal ungefär, trådstartan har nog gjort sitt val. :tummenupp

NSR_Martin skrev:

Men... Bara ett tips i all välmening, kolla gärna hur gammal tråden är innan du skriver i den, den här tråden är 1,5 år gammal ungefär, trådstartan har nog gjort sitt val. :tummenupp

haha :rofl :rofl

NSR_Martin skrev:

:hihi my bad ;)

Men det kan även vara bra för andra som är intresserade av 4-taktare och vänder sig hit för att kolla vad som står :)

MVH Erik!

Elfie skrev:
Tjenamors,

eeeeeeeee hur stryper man ner 250cc till 125cc utan att byta till en mindre motor :va

Hmm den har väl typ inte 2 cylindrar från början då?
å sen typ koppla bort en på något konstigt j**la sätt :confused:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck