4-takt

Hammet skrev:
knappast 160! min rg toppar 170-175 när man krämar ur den allt som finns, och det är 33hk+helkåpa.
en cb kanske kan maxa 130 knutar med medvind, nerförs och solen i ryggen :p

Nja, mätarfart är ju mätarfart, men 140 ärliga vågar jag nog gå i god för.
 
Ni är roliga, ni. Vad det än börjar med så hamnar ni i sandlådan med toppfartsdiskussioner som inte leder till nåt. :)
/u
 
berggren_martin skrev:
Den där gick allt att pressa upp till 160 (mätarfart), inte illa pinkat för en gamm-125:a säger jag. Ok... kanske inte sådär jätteimponerande jämfört med en modern 2-takt, men för att vara 4-taktare alltså.

Sen är ljudet lite coolare :)

Måste vart nått mer på den då än bara större cylindrar. Men inte illa pinkat iallafall.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top