4-takt, vad rekommenderar ni?

  • Thread starter Thread starter simonnr22
  • Start date Start date
vad var det för något?

Helt otroligt! Inget hade gått sönder! Han bytte munstyckena från 98 & 97 till 107,5 och höjde nålarna, nu går den lite fett men det är bättre än för snålt.

Lite finjustering så går den perfekt sen, just nu känns det som att den dränker sig lite vid 7000-8000 varv, men när man har kommit förbi det så går det bättre:tummenupp
 
Om man vill ha en billig första hoj (billig = 20-25k) som man kan övningsköra med många mil så borde en fyrtakt vara bäst.
Den hojen jag ska ha efter övningskörning och så är en Aprilia RS.

Hur mycket i värde förlorar man på en CBR?
Om vi tar http://www.blocket.se/vi/12814565.htm?ca=6_s som exempel.
Är den värd 24k med "effektröret"? Om jag säljer den våren 2007, hur mycket kommer man förlora _ungefär_?
Bra hoj i övrigt att övningsköra med och puttra många mil?
 
Köp en Honda lead 100cc fyrtakt om du vill köra billigt.
Billigare fordonskostnader i världshistorien hittar du nog inte.

Ingen racer precis men dom pinnar på :hojsmilie

Hehe jaa kanske billig men inte nått för mejj :/ :P

Om man vill ha en billig första hoj (billig = 20-25k) som man kan övningsköra med många mil så borde en fyrtakt vara bäst.
Den hojen jag ska ha efter övningskörning och så är en Aprilia RS.

Hur mycket i värde förlorar man på en CBR?
Om vi tar http://www.blocket.se/vi/12814565.htm?ca=6_s som exempel.
Är den värd 24k med "effektröret"? Om jag säljer den våren 2007, hur mycket kommer man förlora _ungefär_?
Bra hoj i övrigt att övningsköra med och puttra många mil?

Tror inte dem förlorar så mkt i värde faktiskt.. Det är ju 4t och slitstarka. Du menar våren 2008 antar jag :)
 
Last edited:
Du tappar hela körglädjen med en 4-takt, 2-takten e bra mycket piggare.

Är körglädjen verkligen bara hur "pigg" den är....För vissa JA för andra inte,
Alla tycker inte lika som dig "supersprint"
Känns som vissa här har svårt att fatta att folk kan tycka olika

Jag själv gillar att leka och köra fort, därför kör jag speedway,och ska ta RR licens och 2-takts 125:a.....min polare gillar att glida och "känna på naturen" därför kör han virago.......

Bara en tanke :tummenupp
 
eH Köp en CBR., ni har la bara 125cc modellen i Sweden va?
men men... finns 170cc kitt till den å då blir den rolig :) . , OM nån e sugen så kan ja fixa HRC CDI units till CBR hojjarna :D ,. Tänkte faktikst kirra loss en liten CBR 150R så man tar säg smidigt till gymet.., snuten e inte glada på min VFR, :(
 
Hejsan, Har en Lifan 125cc till salu om du är intresserad?
lite små fakta: 4-taktare, Färg: blå, Kopia av honda Cbr 125cc. pris kan alltid diskuteras!!:) årmodel:05
gokartstoffe@hotmail.com

Jävlar vad du spammar! Du har vart på varenda tråd jag läst hitills! Nog för att den kommer vara svår att få såld, men försök på flera forum ist för att lägga ut annonsen i massa trådar här, köp och sälj tråden räcker
 
köp en Yzf 125 r, lätt snyggaste hojjen enligt mig. sattsa på 4 takt kommer typ bara bli de 2 takt varvar ju som en liten jude, så en yzf med Leo vince hel system ! fy fan asså;)
 
Köp en CBR de blir nog bra ska du se :tummenupp Om int annat så sätt turbo så peidar de sen :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top