4-t 250-crossar, efterfrågan?

jaken

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Ingen för tillfället..
Tjena!

Satt och funderade lite över crossar, hur är det med 4-takts crossarna, är det bara 450 som gäller eller funkar en 250 bra? Tänkte främst på effekten då, dom ligger väl runt 35hk?

Går en 250 att sälja eller letar alla efter 450 som verkar vara dom vanligaste 4-taktscrossarna?

Vad ska man betala för en crf 250 4-t 04?

Har själv inte suttit på en cross sedan KX80in såldes för ca 10år sedan, därav min fråga...

vad jag förstått är 250cc 4t populära offroadhojar på endurospår och crossbanor. Effekt är inte allt.

Ok, låter som att det funkar med en 250 då!

Jag själv kommer nog inte ha någon fördel av mer effekt då jag är nybörjare...

jaken skrev:

Det var den första kommentaren jag fick när jag kom och skulle köra crossbana för första gången på min 500a. "Du är dum om du ska lära dig köra på en så stor maskin" och visst var den lite klumpig men huvudsaken är väl att man har kul eller hur. :D Fast jag tror att man kan lära sig rätt bra med den också, skönt att inte behöva växla. :tungan

jaken skrev:

Du tänker helt rätt. Prick på!

Det enda som är med 250´s är att dom varvar mycket och därav får man byta grejjer ofta och de e större chans på ras.

Är det ok med dig, så tycker jag du gör helt rätt val.

jaken skrev:
Tjena!

Satt och funderade lite över crossar, hur är det med 4-takts crossarna, är det bara 450 som gäller eller funkar en 250 bra? Tänkte främst på effekten då, dom ligger väl runt 35hk?

Går en 250 att sälja eller letar alla efter 450 som verkar vara dom vanligaste 4-taktscrossarna?

Har själv inte suttit på en cross sedan KX80in såldes för ca 10år sedan, därav min fråga...
Jag har en ktm 450 cross 2004. Kan vara kul med 450 då den fungerar kanon som motardhoj. Ska du köra cross kan du åka på mer vrid inte helt fel att slippa få motorstopp i svängarna.