4 separata B-Race

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Läste i IB att det verkar bli av, Knudan, Falken, Åsen & Sviestad :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Läste i IB att det verkar bli av, Knudan, Falken, Åsen & Sviestad :tummenupp

Fan vad kul om det blir av! Innebär det att Rookieklasserna tas bort från SM-programmet eller kompletteras det med dessa tävlingar?

Nu är det upp till alla oss att ge de olika klubbarna den hjälp de behöver för att ro detta i hamn. :yoparty

Goodstuff skrev:
Fan vad kul om det blir av! Innebär det att Rookieklasserna tas bort från SM-programmet eller kompletteras det med dessa tävlingar?

Nu är det upp till alla oss att ge de olika klubbarna den hjälp de behöver för att ro detta i hamn. :yoparty
LMS kommer i alla fall att köra alla rookieklasser på SM precis som vanligt, skulle tro att de andra gör det också.
B-förare 2004 = myyycket racing! :banana

Torkel skrev:
LMS kommer i alla fall att köra alla rookieklasser på SM precis som vanligt, skulle tro att de andra gör det också.

OM man vill/kan/har råd kan man alltså köra ca 10 - 12 race nästa år beroende på hur SO gör med R1000/R600.

Fett!

Helt plötsligt börjar jag tveka på ERF-serien! Kan bli hur kul som helst att köra rookierejs nästa år :banana

Torkel skrev:

Jag tror det beror lite på hur tids-scheman ser ut och hur många som satsar på std-600. Men jag tror ändå att de flesta sm-racen kommer innehålla både r600 och r1000.

Myyycke B-racing blir det 2004, jag ska iaf satsa på dom 4 separata B-racen, dom övriga kan man ju filma eller nåt :tungan

Snabbe_jag skrev:
Fattar inte varför ni vi ha separata B-race.

Därför att sm-helgerna blir för tajta tidsmässigt, och för att många b-förare får stå vid sidan av istället för att köra a och b-finaler. När b-förare inte ens får komma till kval är det inte bra.
Dessutom verkar det som b-klasserna kan komma att växa ytterligare nästa år.

oFFkeFF skrev:
Därför att sm-helgerna blir för tajta tidsmässigt, och för att många b-förare får stå vid sidan av istället för att köra a och b-finaler. När b-förare inte ens får komma till kval är det inte bra.
Dessutom verkar det som b-klasserna kan komma att växa ytterligare nästa år.
Amen to that :Bugar körtidsmässigt mera effektivt osv :tummenupp

Låter ju helt klart intressant. Hoppas verkligen att det blir så, och att man som extra grön gröngöling har chans att kvala in om nu planerna gå i lås.

Förlåt för att jag hoppar in mitt i,
På ett separat b race körs det både A och B final där och om det skulle behövas
till och med C final?
Hur som helst låter det kul som fan,

PL skrev:
Förlåt för att jag hoppar in mitt i,
På ett separat b race körs det både A och B final där och om det skulle behövas
till och med C final?
Hur som helst låter det kul som fan,

Jepp, alla får köra race, såvida det inte skulle komma en anstormning av 300 förare, men det är nog ganska osannolikt det närmsta året iaf.

Kommer man kunna plocka uppklassningspoäng på dessa B-rejs? Om man inte kan det, och det dessutom blir så olyckligt att R600/1000 inte får vara med i ett eller ett par SM, då blir det lite knepigt?!

Don Quixote skrev:
Kommer man kunna plocka uppklassningspoäng på dessa B-rejs? Om man inte kan det, och det dessutom blir så olyckligt att R600/1000 inte får vara med i ett eller ett par SM, då blir det lite knepigt?!

Det är självklart att du plockar uppklassningspoäng i b-race.
Alltså, det är ingen skillnad på reglerna på separata b-race och support-racen som är med på sm/so, det är också b-race..
Krångla inte till det i era skallar nu i onödan ;)

pris???

Hoppas att start avgifen inte blir så dyr ? i sånna fall kan man ju få mycke körning för lite pengar,om man jämför med en onsdags träning på falkenberg!har man otur så blir de mycke avåkningar där å då känns de som de kan kvitta att först gå tidigare fån jobbet,sen köra 10 mil(20),betala 300kr å bara få köra 3st 20 minuterspass .!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph