4 olyckor i Stockholm igår..

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Börjar bli tråkigt att lyssna på nyheterna på vägen till jobbet. Igår (onsdag) var det 4 mc olyckor bara i Stockholm. Hoppas alla klarade sig förhållandevis bra!

Kör försiktigt!

//Johan

Fan vad jobbigt det måste vara inne på Zatzy...... det sker fler bilolyckor än mcolyckor juh....

750RR

Jag kanske är självisk, men jag reflekterar inte så mycket över bilolyckor. Det är nämligen större chans att det är någon man känner/åkt med när en mc är inblandad. :(

Ja det var ju Onsdag, idioternas allmänna åkdag. Alla ska ut och trängas. Personligen undviker jag helst åkning på Onsdagar, risken att möta en övergasande yngling på fel sida i din favoritkurva har aldrig varit större...

Va en hel drös med fjuniga 18åringar vid bögstugan igår (jag åkte själv i polarens audi 100 från början på förra seklet...) och man kan ju inte låta bli att undra...

Asså... dom spenderar 10ggr mer stålar på sina bilar än vad jag gör på min hoj. Och ändå så kan dom bara köra ifrån min lilla "moppe" rakt fram. De flesta av dom där bilarna skulle man ju hänga av både 0-100 och så fort det svänger.

Dessutom e dom flesta, som sagt, fjuniga 18åringar som inte kan köra bil än. Det kan iofs inte jag heller trots att jag e 10 år äldre. Men det beror mest på brist på talang.

Nä... Jag förstår inte.

Bil = transport (av mc? :D)
Mc = lekstuga

/Lucky9

WORD! :tummenupp :D

Lucky9 skrev:
Va en hel drös med fjuniga 18åringar vid bögstugan igår (jag åkte själv i polarens audi 100 från början på förra seklet...) och man kan ju inte låta bli att undra...

Asså... dom spenderar 10ggr mer stålar på sina bilar än vad jag gör på min hoj. Och ändå så kan dom bara köra ifrån min lilla "moppe" rakt fram. De flesta av dom där bilarna skulle man ju hänga av både 0-100 och så fort det svänger.

Dessutom e dom flesta, som sagt, fjuniga 18åringar som inte kan köra bil än. Det kan iofs inte jag heller trots att jag e 10 år äldre. Men det beror mest på brist på talang.

Nä... Jag förstår inte.

Bil = transport (av mc? :D)
Mc = lekstuga

/Lucky9

Vi hade iallafall inga olyckor och det blev närmare 40 mil innan jag var hemma... :squid
Men det är gott om sladdspår rakt ner i diket på våra skojigare vägar, vad är det med folk? Slutar dom köra bil och ställer sig på hejdarna bara för att vägen inte sträcker sig som man tänkt? Då bör man ju ta bussen istället!!! :fakta

Fredrik ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back