4-kolvs ok till enkelskiva

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Nån som kan tipsa om ett lämpligt 4-kolvs ok till en enkel 320mm skiva. Det måste vara relativt litet och kompakt.

Kanske till och med någon som har ett ok liggande hemma.
I så fall är jag intresserad av att köpa det.

Beringer och Braking har 4-kolvsok som är relativt kompakta ... klart mindre än tex. Brembos 4-kolvare.

Olle Ohlsson Racing / MC Sport Arlanda kan fixa båda märkena å har säkert någe hemma du kan kolla på.

Blev riktigt sugen isr oket..........inga problem att trycka på en xr650sm talon/exel????pris??

...och jag har en 16mm Brembo-pump med stålomspunnen slang och vätskebehållare liggandes som inte längre behövs :)

Costanza skrev:
Blev riktigt sugen isr oket..........inga problem att trycka på en xr650sm talon/exel????pris??
Hjälp :confused: vad tar man för ett begagnat ok, nån??

Skulle bli porrit värre med Toms pump!

//Anders

Krattan skrev:
Hjälp :confused: vad tar man för ett begagnat ok, nån??

Skulle bli porrit värre med Toms pump!

//Anders

Jo, jag tror den pumpen blir perfekt till ett sexkolvs-ok. Jag gav nog 2.500:- för pump och slang m.m., men kan tänka mig en tusenlapp för hela rasket eller byte mot en 13mm Brembopump i gott skick.

Vad kostar ett nytt ok ? Ta två tredjedelar eller hälften av nypriset om det är i god kondition, kanske...

kiko skrev:
Beringer och Braking har 4-kolvsok som är relativt kompakta ... klart mindre än tex. Brembos 4-kolvare.

Olle Ohlsson Racing / MC Sport Arlanda kan fixa båda märkena å har säkert någe hemma du kan kolla på.

Ok, ska titta på det. Beringer säljs väl av Lelles också. Grejen är att jag måste låna ett först för att se om det kommer att passa m.h.a. en adapter. Kan dom fixa (specialtillverka) en ny adapter också?

Jag ska ge Palles en chans först att ordna en ny adapter till mitt std-ok, så att HELA beläggen ligger mot skivan den här gången :eek: . Med tanke på tidigare leveranstider är mina förväntningar låga. Det här med nytt ok är plan B.

Hur är det förresten om man byter från ett 2-kolvs till ett 4-kolvs ok, måste man byta pump? Eller brukar det vara ung. samma kolvarea på oken?

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back