4 hjuling farlig?

Som alltid när man framför ett fordon utan kunskap kan det gå åt helvete fort, och att MC folk inte kanske uppskattar en quad som ofta kallas felaktigt för 4hjuli Mc så förstår jag att dom tycker dom är livsfarliga.

Dock såg jag förra sommaren en typ av MX tävling med quads, dom kunde köra :D
Tror Ulvhamne va med på samma event :tummenupp

Jag har sett quad-race i USA, dom snabbaste körde "bara" 5-10 sekunder långsammare än Villopoto på samma bana, "Steel City" Pitsburg och då går det snabbt. Sedan mattades fältet snabbt av i hastighet.
Har sett många quads träna på crossbana i Sverige men knappt någon som kunnat gasa.

Men 99% av folket som kör dom på gatan i Sverige, eller leker i skogen är ju dom som är för korkade för att lyckas ta MC-körkort och helt saknar insikt i hur fysikens lagar verkar på deras fordon.

Jag har sett quad-race i USA, dom snabbaste körde "bara" 5-10 sekunder långsammare än Villopoto på samma bana, "Steel City" Pitsburg och då går det snabbt. Sedan mattades fältet snabbt av i hastighet.
Har sett många quads träna på crossbana i Sverige men knappt någon som kunnat gasa.

Men 99% av folket som kör dom på gatan i Sverige, eller leker i skogen är ju dom som är för korkade för att lyckas ta MC-körkort och helt saknar insikt i hur fysikens lagar verkar på deras fordon.

Instämmer att i SWE är det dåligt med bra racing med quads.

Har en bekant sen barndomen som inte lyckats ta MC kort... men som va grymt nöjd med att han lyckades jöra om och ifrån en Gold Wing :va:huvet:huvet

Fyrhjulingar är farliga på ett helt annat sätt än tvåhjulingar. De välter. Man hamnar under dem och dör.

Bäst är nog att köra sexhjuling, så enligt statistiken så finns det inte en enda olycka rapporterad:D:fakta

Som min matematikprofessor som var rädd för bombmän när han flög. SÅ rädd att han alltid flög med en EGEN bomb. Det är ju ytterst osannolikt att det skall finnas TVÅ bombare på samma flight.

När jag tänker efter så har jag flera bekanta som till 99,9% av tiden kör bil i lagligt tempo men då de väl sätter sig på en fyrhjuling så är de som djävulens son tagit över dem,,de kör så in i helvete att jag blir livrädd och självklart utan hjälm. När samma personer testar en hoj eller snöskoter går de bet lugnare. Faktum är att en bekant höll på dog förra söndagen, han körde fyrhjuling såklart rakt ner i diket på kvällskvisten utan hjälm såklart . Han blev avsvimmad i xx ant timmar för han hittades av en slump i diket på kvällen då lyset syntes. Han va helt borta i 20 mil till efter ambulansen hämtat honom,,vaknade upp på först sjukhuset. Han hade hjärnblödning men de gick bra ändå inga men ser de ut som, dock sjukskriven i en månad såklart.
Om jag ska vara ärlig så kör jag också som en galning då jag väl provkör en fyrhjuling trots att jag inte har mycket träning på att köra hjuling våldsamt. Jag tror de har göra med att de känns lätta att köra i kombo med dumhet :dummer

Sammanfattning som jag ser det...
De är bara barn fyllhundar och idioter som kör fyrhjuling som en dåre och dem finns de gott om (mig inräknat) :hihi

Mycket av olyckorna är billigt kinaskit som gjort att alla med en stuga och en platta öl känner behov att äga en, efter alltför många öl tar man sitt förnuft tillfånga och ger nyckeln till barnet som får köra efter tydlig instruktion om var broms, gas och nödstopp sitter.

Jag vet en som köpte en raptor 660 o slog runt baklänges i butiken innan han kom ut med 4 hjulingen:banana:banana så det blev rakt in i verkstaden o vänta på reservdelar i en vecka:D

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan