4.25 eller 5 tums fälgar

Motulen

Dislocerad roterad proximal humerus :(
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Pau Lanned
Hoj
Ducati
Gjorde min riktiga debut på Motard i lördags. På en lånad 525:a lyckades jag lägga mig två gånger :notme Det va ju himla kul det där.. :p Nu måste jag ha tag på fälgar till min 426:a, men då börjar tvivlet. Ska jag köpa ett par 4.25 bak eller ska jag ha 5.0, tror inte jag får plats med 5.5. Motarden jag körde hade 4.25 bak och däcket får ju en litta lustig profil. Får jag plats med en 5.0 fälg på 426:a?? Nånn som har provat??

Tacksam för all hjälp jag kan få...även vad det gäller bromsar, mm.
Det verkar som många har problem med kokande vätska :( Vad gör man åt det???

/en skåning som har ont idag
 
köper kralligare bromsar...

det andra kan jag inte svara på

Motulen skrev:


Tacksam för all hjälp jag kan få...även vad det gäller bromsar, mm.
Det verkar som många har problem med kokande vätska :( Vad gör man åt det???

/en skåning som har ont idag
 
Re: Re: 4.25 eller 5 tums fälgar

devetdu skrev:
köper kralligare bromsar...

det andra kan jag inte svara på

Vad innebär det i praktiken utan att man behöver gå till överdrift. Fler kolvar (4?), dubbla skivor?
 
jag hade 4,25 fälg med 165 däck på min 426:a och det är lite för brett. man fick skära bort en centimeter på däcket för det tog i kedjan. så en 4,25 fälg med 150 däck är nog lagom.
kolla på enduromx.com där finns det än som säljer fäljar till 426:a + moto master bromskiva + ok.
 
Re: Re: Re: 4.25 eller 5 tums fälgar

jP skrev:
Vad innebär det i praktiken utan att man behöver gå till överdrift. Fler kolvar (4?), dubbla skivor?

en 300-320 mm skiva och 4-6 kolvs ok kör praktisk taget alla med :fakta
 
Re: Re: 4.25 eller 5 tums fälgar

Tja...525:an jag körde hade 6-kolvs ISR, kralligare broms får man leta efter.....tills den kokar :eek:

devetdu skrev:
köper kralligare bromsar...

det andra kan jag inte svara på
 
Om du får en isr 6 kolvs att koka utan att ha spätt ut bromsvätskan med vatten vete fan hur du kör.

Anledningen till att bromsen kokar i 99% av fallen är att bromsvätskan har tagit upp för mycket vatten vilket sänker kokpunkten. Så det e bar att byta vätska
 
Borsiin skrev:
Om du får en isr 6 kolvs att koka utan att ha spätt ut bromsvätskan med vatten vete fan hur du kör.

Anledningen till att bromsen kokar i 99% av fallen är att bromsvätskan har tagit upp för mycket vatten vilket sänker kokpunkten. Så det e bar att byta vätska

Anledningen till att bromsen försvinner är väl luft bubblorna som bildas vid kokning?

Flong ny 5.1 vätska, som är a och o om man kör högre än dot 4 + att vi provade med en ny pump. Nu är ett nytt nav beställt till dom gamla ISR skivorna, så sen får vi se. Sitter en Moto-Master skiva idag och den tror vi är problemet. Har i och för sig inte packat om oket men det ser helt ut. Kan inte förstå varför man inte har nått offset på skivorna till motarder. Skiva och ok har ju inte en chans att få kylning. Blir väl till att bygga kylvingar som dom "stora" grabbarna.

Velar fortfarande mellan 4.25 och 5 tum.... :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top