bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja, om man nu vill hitta det optimala måtten för att sedan sälja tusentals rör så är det nog väldigt lämpligt.
Men nöjer man sig med någonting som är hyfsat bra och definitivt bättre än originalet på en 80-talshoj så duger empiriska modeller långt.
Jag tror säkert att bromsbänk är ett måste om man ska få fram nåt vettigt, speciellt där jag bor då det är nog svårt att kunna testa hojar i över 100+ nån längre sträcka.
Till appen jag laddade ner står det "exhaust valve open before BDC" och detta ska anges i grader, det måste ju vara hur många grader innan kolven är i bottenläget man ska ange, dock står det inget om vevaxel eller kamaxel grader? Jag skulle nog utgå att det är vevaxelgrader men är inte säker.
Sen kan man klicka på ett frågetecken vid graderna och då står det "Duration @ 0.005 inch or 1.27 mm" vad nu menas med detta?