bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har börjat med att fixa till GSX:en efter min krasch och avgassystemet behöver fixas till, det behövde det hur som helst innan kraschen då det var väldigt misshandlat på undersidan. Men nu blev även själva dämparen lite tilltryckt. Har försökt hitta ett grenrör till GSX750ES men hittar bara Marving 4-1 system och jag vet inte om jag är så sugen på att lägga dom pengarna på hojen just nu. Vet nån av ett 4-1 grenrör eller system till GSX750ES så är jag intresserad.
Tänkte använda grenrörsdelen som nu sitter på och sen bygga nytt avgassystem från nedre böjarna och bakåt för det är här som rören är tillplattade och skavda redan före jag på omkull hojen. Funderar på om man skulle göra ett 4-2-1 system istället för att dra ihop alla fyra rören på ett ställe i kollektion?
Vad tror ni, det sitter 35 mm rör ut från toppen om man sen skulle gå ihop till med dessa till varsitt 38 mm eller 45 mm rör under motorn och sen dra ihop dessa två till ett 51 mm rör och sen fortsätta sig bakåt? Kan tänka mig att man kan få runt 15 cm långa rör i "två delarna" av avgassystemet.
Vad tror ni om detta skulle man få nån fördel med ökat vrid med att snickra ihop ett 4--2-1 utan att räkna ut allt ordentligt (vilket jag inte begriper mig på)?
Tänkte använda grenrörsdelen som nu sitter på och sen bygga nytt avgassystem från nedre böjarna och bakåt för det är här som rören är tillplattade och skavda redan före jag på omkull hojen. Funderar på om man skulle göra ett 4-2-1 system istället för att dra ihop alla fyra rören på ett ställe i kollektion?
Vad tror ni, det sitter 35 mm rör ut från toppen om man sen skulle gå ihop till med dessa till varsitt 38 mm eller 45 mm rör under motorn och sen dra ihop dessa två till ett 51 mm rör och sen fortsätta sig bakåt? Kan tänka mig att man kan få runt 15 cm långa rör i "två delarna" av avgassystemet.
Vad tror ni om detta skulle man få nån fördel med ökat vrid med att snickra ihop ett 4--2-1 utan att räkna ut allt ordentligt (vilket jag inte begriper mig på)?