4-2-1 avgas

Meningen är att man skall få lite mer mellanregisterung samma anledning som att yamaha kör med exup skiten
 
Meningen ja, men hur är det tänkt att funka? :p

(Mitt är så öppet så det motsvaras mer av 4-2-0 - Rossi skulle stoppa i pluggar... i öronen alltså)
 
onödigt tungt? fanns det inte nån tidig cb750 som hade det? - och Benelli - men 6 förstås
 
Re: Re: 4-2-1 avgas

bgix skrev:

Finessen med 4-2-1-rör är alltså att de kan avstämmas till att fungera över ett bredare varvtalsområde än ett 4-1 som bara är optimalt i ett område (som då ofta läggs nära toppeffekten).

Jo, men man KAN göra ett 4-2-1 system så att båda sammlingspunkterna ger samma resonans (eller multipplar av samma frekvens) och då får man endast en punkt som man får boost effekt på, alltså en toppiga effekt kurva lik ett 4-1 system :slicka


/besserwisser
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top