4-1

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Ort
rimforsa
Hoj
93 gsxr 1100w
tjena, ny här på forumet o även bara några år på hojen trots 45 år, blir osäker om brickor till dem inre rören vid utblås ska flyttas över när man byter till 4-1 system. dem har ju en funktion i originalsystemet , kör en suzuki gsx 1100 EF. tummen upp för forumet.:)
 
Välkommen!

Med "brickorna" antar jag att det är packningarna mellan utblåsen och grenrören du tänker på?
Troligtvis är det den typen av packningar som deformeras när du drar fast flänsarna, och i så fall bör man byta dom mot nya när man plockar isär. Det kan gå att få det tätt med de gamla, men risken finns att du får trista läckage i skarven.
 
Dom bägge halvrunda distanserna/brickorna som sitter på dom inre rören på orginalsystemet hör till orginalsystemet. Sätt fast dom med ett buntband runt röret så slipper du tappa bort dom:)
Jag har aldrig behövt dom på ett 4-1 på någon av mina 10-tal Suzukis jag har haft genom åren (alla har haft 4-1)

Lycka Till:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top