3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Har man inte hojarna i förtältet där man sover eller dumpar man hojen på banan och drar till nåt hotell?
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Fan vad surt !!:mad:
Jag lider verkligen med er grabbar..







Har man inte hojarna i förtältet där man sover eller dumpar man hojen på banan och drar till nåt hotell?

Läs första inlägget, hojarna stod i en depåbox.
(garage på svenska)
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Bilder på de hojarna som har blivit snodda! Håll ögonen öppna!!!
 

Bifogat

  • 1219821130_resized.jpg
    1219821130_resized.jpg
    55 KB · Visningar: 353
  • 1219821149_resized.jpg
    1219821149_resized.jpg
    46.5 KB · Visningar: 330
  • G07_085-SB-t2.jpg
    G07_085-SB-t2.jpg
    20.8 KB · Visningar: 282

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Blev rätt paff när jag öppnade boxen imorse, och den var tom.... :rolleyes:

Jag sov 1,5m ifrån boxen i husvagnen....

Var uppe och pissade vid 03.30, då stod hojarna kvar.
2 boxar ner, så mekade dom till 04.00 och såg inget.

05.00 såg en granne vid banan en silverfärgad kombi, men ett galvat släp och vit kåpa på överdelen åka från platsen där hojarna lastats...

Idioterna har tagit sog in i boxen (som inte går att låsa),rullat av däckvärmare på 3st hojar, tagit min myckel i verktygsskåpet (tompa hade inte nyckel till sin och Niklas vet jag inte)

Sen har dom gått med dom ner för hela startrakan till Ambulansinfarten. Rullat dom över gräset genom skogsområdet (där man ser 3st spår), och sedan ut på vägen utanför där dom klippt upp en grind. På vägen har dom sedan lastat hojarna och åkt därifrån.

Grannen tyckte att det var konstigt att dom puttade fart på ekipaget ner för backen, för att sedan tända lysen och starta bilen ca. 200m ifrån platsen. Förmodligen för att inte dra uppmärksamhet till sig från grannarna.

Hoppas för tjuvarnas egen skull att ingen av oss får tag på dom...
 
Last edited:

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Enligt pollen så finns det ju bara på sporthoj, i skrivande stund, 349 st hojåkare som är beredda att köpa stulna saker så man kanske ska blicka inåt kretsarna istället för att spekulera om öststatare och annat förvisso löst folk. För mig låter det som någon form av insider.

Å att sedan klaga på att polisen inte tar dessa tjuvar är ju bara patetiskt när folk som uppenbarligen legat i en husvagn 3 meter bort inte märker något!

Hoppas verkligen att ni får tillbaka era hojar och att kräken som inte kan skilja på ditt och mitt en vacker dag får sota rejält för sitt tilltag, hellre förr än senare!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
När jag först läste det här, dök bilderna från Mackes hoj med gafflarna monterade åt fel håll upp i huvudet, och jag tänkte: Nää, det är bara nån som skämtar...

Det är så svårt att tro någon skulle våga sno 3 hojar ur depån..
Kan ju knappast vara till svenska marknaden ialla fall.

Hoppas tullen håller extra uppsikt kommade dagar..
Mvh
//
Benny
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Fy FAN vad surt, hoppas dom får tag på svinen :mad:


Enligt pollen så finns det ju bara på sporthoj, i skrivande stund, 349 st hojåkare som är beredda att köpa stulna saker så man kanske ska blicka inåt kretsarna istället för att spekulera om öststatare och annat förvisso löst folk.

Har hört om folk som tittat på "icke-regbara" hojar där ägaren inte "vetat" var hojen kommer ifrån eller någoting så problem finns uppenbart även i Sverige.

Lösa motorer + fälgar + annat är tillräckligt dyrt för att folk ska våga sig på sånt här :mad:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Blev rätt paff när jag öppnade boxen imorse, och den var tom.... :rolleyes:

Jag sov 1,5m ifrån boxen i husvagnen....

Var uppe och pissade vid 03.30, då stod hojarna kvar.
2 boxar ner, så mekade dom till 04.00 och såg inget.

05.00 såg en granne vid banan en silverfärgad kombi, men ett galvat släp och vit kåpa på överdelen åka från platsen där hojarna lastats...

Idioterna har tagit sog in i boxen (som inte går att låsa),rullat av däckvärmare på 3st hojar, tagit min myckel i verktygsskåpet (tompa hade inte nyckel till sin och Niklas vet jag inte)

Sen har dom gått med dom ner för hela startrakan till Ambulansinfarten. Rullat dom över gräset genom skogsområdet (där man ser 3st spår), och sedan ut på vägen utanför där dom klippt upp en grind. På vägen har dom sedan lastat hojarna och åkt därifrån.

Grannen tyckte att det var konstigt att dom puttade fart på ekipaget ner för backen, för att sedan tända lysen och starta bilen ca. 200m ifrån platsen. Förmodligen för att inte dra uppmärksamhet till sig från grannarna.

Hoppas för tjuvarnas egen skull att ingen av oss får tag på dom...



rent spontant så känns det som om att ngn har varit vid banan igår å rekat läget lite, vi var där själva men såg inget misstänkt eller ngn som uppförde sig misstänksamt, så jävla ironiskt, jag å bempas gick ändå å diskuterade hojstölder vid banor, sa att så jävla dum kan väl ingen vara att dom tar sig in på ett tävlingsområde med så mkt folk å snor en hoj, tji fick man:näsblod
 
Last edited:

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Vit Aprilia.
Enligt pollen så finns det ju bara på sporthoj, i skrivande stund, 349 st hojåkare som är beredda att köpa stulna saker

Jag tror att de flesta som har svarat att dom är beredda på att köpa saker inte snackar om fordon, utan mer telefoner, datorer och andra saker som den lokale pundaren säljer för en tjuga!



Trist när något sånt här händer!
Hoppas ni får tillbaka hojarna och får tag i bovarna!!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Alltså när jag hör tillvägagångssättet så framstår det helt klart som ett inside jobb! Hur i hela h-vetet skulle några stackars öststatare kunna veta ALLT det där? Sen är det naturligtvis möjligt att den är dom som utförde det kommer från nämnda region men någon har garanterat informerat dom om läget!

Har kontakter högt upp i polisen som utreder stora rån mm och i stort sett alla värdetransport rån och dylikt har det figurerat någon med inside information! Svårt att tro annorlunda om detta!

Hoppas ni hittar hojarna och killarna som gjorde det!
 

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Verkar ju helt otroligt att det kan hända efter att ha läst inlägg #25. Finns det någon trolig förklaring varför just dessa 3 hojjar blev stulna?
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Jag tror att de flesta som har svarat att dom är beredda på att köpa saker inte snackar om fordon, utan mer telefoner, datorer och andra saker som den lokale pundaren säljer för en tjuga!

Vad är skillnaden egentligen? Värdet? Eller handlar det om vad det är för sak? Är det ok att köpa en stulen PS3 för 1500:- (eller vad de nu kan kosta) men inte ok att köpa hojdelar för samma summa?

Jag har tvärtemot dig uppfattat pollen som om man har (inte eventuellt kan tänka sig) köpt saker man vet är stulna och då givetvis hojrelaterade saker som delar eller tom. hela hojar att skruva ner.




Trist när något sånt här händer!
Hoppas ni får tillbaka hojarna och får tag i bovarna!!

Där är vi helt överens! Trist låter dock som en litotes, jag skulle till och med våga mig på att säga att det är för jävligt!


/Helmet
 
Last edited:

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Var dom oförsäkrade hojarna? Isåfall bra initiativ att starta en insamling, som Humlan nämnde på webbradion:tummenupp
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Var dom oförsäkrade hojarna? Isåfall bra initiativ att starta en insamling, som Humlan nämnde på webbradion:tummenupp

Det kommer nog inte räcka mer än möjligen till soppan hem. Lätt att vara efterklok, men ett skivbromslås på varje hoj så hade de säkerligen körts av de rätta ägarna idag.

Hoppas att det löser sig för er Macke!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fan va trist grabbar! :huvet

Det här är ju lätt ett beställningsjobb, jag menar att det vore hundra gånger enklare att nicka tre sporthojjar som står parkerade på gatan eller i någons vanliga husgarage, eller hur! Om man tänker på risken att bli upptäkt. Värdet på hojjarna överstiger ju en vanlig sporthoj, men inget man kan sälja "komplett" och gasa runt på i sverige. Dessutom är det ju lite jobb att bryta ner tre hojjar och bara sälja delar. Man måste ju ha bra koll på vilka delar som är "dyrare" och mer exotiska än på en vanlig hoj. Det är ju dessa delar man är intresserad av eller? jävla pundigt är det ialla fall! Hoppas ni får tillbaks dom!
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Mmmm ,, när man hör om sånt här så är det nästan värt att lägga typ en 100lapp extra på anmälningsavgiften som går oavkortat till en nattvakt som patrullerar området mellan typ 22-06.

Hoppas hojarna kommer tillbaka till sina rätta ägare :pannkyss
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
bekräftar min teori om att Falkenberg är ett ghetto!!
(hoppas jag upprör en massa smörgåstår-ätande falken-bergsfolk)

:D :D
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Att snacka inside jobb är nog lite onödigt. Det är väldigt lätt att rulla ut hojar ur en olåst depåbox (just det går ej att låsa) och sedan ned för depårakan och ut på rakan då detta område saknar helt belysning så det ä ri stort sett kolsvart.

Poliserna i sverige gör så gått de kan är jag övertygad om men dom är ändå underbemanade nattetid. En bil med släp som kör på natten eller "för tidigt" på morgonen blir stoppad om en polis ser dom. Men 1-2 bilar för en hel kommun då är risken inte stor att du möter en polis 1 mil utanför stadskärnan....

Bevakning på banan hade nog inte heller hjälpt i detta läget. Dom hade alldeles säkert bara väntat på att vakterna gått förbi och ett sådant område då har du gått om tid innan vakten kommer tillbax.

Att rulla en hoj på asfalt och sedan gräs är ljudlöst så att höra nåt även om man är vaken går ju knappt.

Försäkring? Nej racehojar är till 99,9% inte försäkrade. Motorbanorna i sverige brukar vara en fredad zone för sånt här....
Tyvärr är det till att låsa våra cyklar och köpa ett larm som reagerar på rörelse, väger ju inte ett skit, drar ingen ström så även en riktig racer kan ha det utan att det påverkar cykeln.....

Som Abethebabe sa, igår gick vi på banan och sa ordagrant - Här finns det iallafall inte en jävel som snor hojar, detta är en fredad zone.
Vi pratade exakt om hur lätt det skulle vara och hur lätt det var när dom stal min hoj...

För Jävligt :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top