3G-modem glappar, Huawei E220

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nån som råkat ut för eller nån som vet nån som råkat ut för ovanstående?
Det började med glapp i kontakten, men nu vägrar modemet att koppla upp. Blinkar bara grönt 2 snabba.
Går det laga eller är det bara till att säga upp abbonemanget?

Kan förstås vara driftstörning. Har du någon koll på vad blinkningarna betyder? Meckade som fan med mitt 3g-modem förut när jag misstänkte modemet, till slut fick jag reda på att det var driftstörning. Fungerade bra dagen efter.

Det har varit problem med modemet i över en vecka och på olika delar av landet så det är knappast driftstörningar, om nu inte 3 har kursat...

Min USB-WiFi sticka (för det trådlösa hemma) har börjat glappa som fan två gånger, den första gången var det USB kontakten som brytits loss från kretskortet, relativt lätt att löda om.

Andra gången var det värre, det var uppenbart att det var en dålig lödning då den fungerade bra när den var kall, för att börja glappa när den var varm.

Jag värmde på alla lödpunkter på kretskortet med en alldelens för stor lödpenna som jag lindade en ståltråd runt spetsen på för att få en smalare spets, det var ändå svårt att komma åt alla ytmonterade komponenter, men det hjälpte.

Har du ett abb så tycker jag att du borde få en ny av dom!
1års garanti?

Min USB-WiFi sticka (för det trådlösa hemma) har börjat glappa som fan två gånger, den första gången var det USB kontakten som brytits loss från kretskortet, relativt lätt att löda om.

Andra gången var det värre, det var uppenbart att det var en dålig lödning då den fungerade bra när den var kall, för att börja glappa när den var varm.

Jag värmde på alla lödpunkter på kretskortet med en alldelens för stor lödpenna som jag lindade en ståltråd runt spetsen på för att få en smalare spets, det var ändå svårt att komma åt alla ytmonterade komponenter, men det hjälpte.

Har du ett abb så tycker jag att du borde få en ny av dom!
1års garanti?
Modemet är över 1 år gammalt och bindningstiden på abbonemanget har gått ut, så jag får ingen ny på garantin. Tyvärr 3 månaders uppsägningstid på abbonemanget vilket känns lite surt att betala för när man inte har nån nytta avet.
Har försökt hitta felaktiga lödningar på kretskortet, men utan större lycka. Precis som du observerat är det yttepyttesmå saker så det är svårt att se, och så saknar jag verktyg att skruva isär och kolla undersidan. :död

Modemet är över 1 år gammalt och bindningstiden på abbonemanget har gått ut, så jag får ingen ny på garantin. Tyvärr 3 månaders uppsägningstid på abbonemanget vilket känns lite surt att betala för när man inte har nån nytta avet.
Har försökt hitta felaktiga lödningar på kretskortet, men utan större lycka. Precis som du observerat är det yttepyttesmå saker så det är svårt att se, och så saknar jag verktyg att skruva isär och kolla undersidan. :död

Har operatören ifråga "kontantkortsbredbandspaket" kan du kanske köpa ett sånt paket, skita i att fylla på kontant-simkortet utan använda ditt gamla i det nya modemet tills uppsägningstiden löper ut.

Modemen brukar bara vara låsta till operatören.

Har skruvat isär modemet ännu mer nu och kan fan inte hitta felet. Är nog sopkorgen nästa.
Att köpa ett begagnat eller nytt modem var ju faktist ett bra tips.
Kollade upp Ebay för att se vad en ny dongel skulle kosta. Verkar lite klurigt, nån som kan säga ifall dessa fungerar som modem eller om de är tänkta att kopplas ihop med befintligt modem?
HongKong1
HongKong2
HongKong3

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...