3G eller GSM?

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
Jag står i valet att köpa mig ett nytt mobilabonemang. Vilket ska man ta 3G ellet GSM? Har hört att batteritiden är dålig på 3G telefoner jämfört med GSM. Hur är batteriet på era telefoner och hur är mottagningen?(3G)

/ :tomten

Om vet att du inte kommer ringa mycket videosamtal eller skicka mycket data så kan du lika gärna ta en gsm.

Ta de som är billigast, videosamtal kommer du aldrig använda!

Själv så har jag Tre, ringer för 1 kr minuten de första 200 + uppkopplingsavgift sen finns de inga extra luriga avgifter någonstans. (fick även en telefon då) Bindingstid givetvis.

Har du redan en bra telefon så ta comviq knockout, det är väl billigast? Då ringer dessutom alla Tele2 hem abonneter gratis till dig efter 18:00 om de har Fritidstillägget eller va de heter. (De har jag)

vobbla skrev:
Jag står i valet att köpa mig ett nytt mobilabonemang. Vilket ska man ta 3G ellet GSM? Har hört att batteritiden är dålig på 3G telefoner jämfört med GSM. Hur är batteriet på era telefoner och hur är mottagningen?(3G)

/ :tomten

GSM lätt. Jag har en 3G telefon nu, första och enda kan jag tala om att det blir. Ren skit faktiskt. Batteritiden suger riktigt jävla mycket tycker jag, men det kan iofs kanske bero på mobilmärket åxå. Har alltid haft Nokia innan med GSM, nu har jag som sagt 3G och Motorola å det :zpy väldigt mycket.
Nokian (som jag har kvar åxå) håler en laddning i ca 1 vecka minst, Motorolan laddas varannan dag!!!
Nokian är snart två år gammal och jag har inte bytt batteri än. Motorolan är knappt ett halvår....

Ska testa att ta bort Vodafonelive (branding) å se om det hjälper lite.

Jag har haft 3 i ett par år nu,,, första 3mobilen va NEC 616,,,,,, den suger megapung,, men sen bytte jag upp mig till Ericcson z800 tror jag den heter!

och det e en redig skillnad,,,, går inte att jämföra,,
har aldrig några problem med täckning som jag hade på NEC:en,, funkar hur bra som hellst!

jag har ett abonnemang som jag ringer gratis i 600 minuter till ALLA operatörer i sverige,,, efter det så ringer jag för 49öre i minuten till alla operatörer i sverige!
har också 100sms varje månad för en kostnad av 49kr,,

och komm ihåg,,,, du ringer alltid gratis innom 3!! och det e en jävla massa som har det!
nästan alla mina polers iaf!

hoppas detta hjälpte dig lite iaf
mvh krille

jag tackar för visat intresse!!!!

jag har comviq knockout nu men vi har taskig täckning på Österlen(skåne) så det är därför jag tänker byta.

det får blir ett nytt GSM abonemang hos vodafone eller telia......

vilka som har bäst erbjudande :tummenupp

vobbla skrev:
jag tackar för visat intresse!!!!

jag har comviq knockout nu men vi har taskig täckning på Österlen(skåne) så det är därför jag tänker byta.

det får blir ett nytt GSM abonemang hos vodafone eller telia......

vilka som har bäst erbjudande :tummenupp

Var vänlig att ta bort din avatar på NP. Hon har förstört AC/DC:s anseende för all framtid!! :4skrika

pogo skrev:
Ta de som är billigast, videosamtal kommer du aldrig använda!

Videosamtal är skitkul. Jag och maken ringer varandra flera gånger dagligen. Dessutom har båda Vodafone, så vi ringer gratis till vrandra. Kan inte heller klaga på telefonerna. Jag har en SE v8oo och maken en z800.

3G innebär inte endast Videosamtal och högre datahastighet. Det går även att ringa röstsamtal genom 3G-nätet.
Vodafone bygger i dagsläget endast ut 3G-nätet, vilket innebär att det i många fall finns 3G-täckning där det inte finns 2G..
Själv kör jag både och, tvillingkort och en GSM och en 3G-lur.

Nackdelen som jag ser med vissa 3G-telefoner är batteritiden. Dock brukar SE ha väldigt hög trots att det är en 3G-tfn.

exiteme skrev:
Videosamtal är skitkul. Jag och maken ringer varandra flera gånger dagligen.

Tihi! :nurse :slicka :kiss :tuttar

Sorry! :lol

Jonathan skrev:
Var vänlig att ta bort din avatar på NP. Hon har förstört AC/DC:s anseende för all framtid!! :4skrika

ac/vc ligger inte så högt på min lista!

tomtemor ligger högre :rofl

vobbla skrev:
ac/d c ligger inte så högt på min lista!

tomtemor ligger högre :rofl

Nej, du kan ju inte stava till dom :rolleyes:

Så du föredrar en dum uppumpad blondin före ett av världens största rockband!?

Hädare :4skrika :mad:

Operatören 3 har verkligen jobbat upp sig då jag alltid har kontakt. Så var det inte i somras kan jag berätta. Sen att mobilerna har taskiga batterier stämmer bara på de äldre modellerna. Min LG U880 kan jag lyssna på musik hela dagen med utan att batterimätaren rör sig. Tyvärr har det inte kommit ut någon stöttålig 3G-telefon, men kommer väl det också. Så ifall du inte skall ha en stöttålig mobil så kör på 3G, men operatören 3. :tummenupp

Så länge man inte behöver komma i kontakt med kundtjänst så är Tre bra.
För deras kundtjänst suger RÖV!!!!!! :mad:

Rasorblade skrev:
Så länge man inte behöver komma i kontakt med kundtjänst så är Tre bra.
För deras kundtjänst suger RÖV!!!!!! :mad:
Det gäller att man väljer rätt knappar i telefonkön, vill du köpa Tre kommer du fram med en gång sen ber du dem koppla dig vidare och så är du först i kön! Funkar alltid! ;) (Hos alla abonnenter) Sen så är kundtjänst på Tre faktiskt de trevligaste jag vart med om... Speciellt för några år sen när de endast fanns 5 - 10 tusen kunder i sverige!

Rooki skrev:
Jag har haft 3 i ett par år nu,,, första 3mobilen va NEC 616,,,,,, den suger megapung,,
Jag hade Nec e616 Extreme, alltså samma som dig fast med den senaste versionen inlagd. Den var den bästa telefonen jag haft i hela mitt liv. Den bugga ALDRIG ur som alla andra jag haft. Dessutom så håller den för allt! Nu har jag K608i, den är också riktigt bra!

exiteme skrev:
Videosamtal är skitkul. Jag och maken ringer varandra flera gånger dagligen. Dessutom har båda Vodafone, så vi ringer gratis till vrandra. Kan inte heller klaga på telefonerna. Jag har en SE v8oo och maken en z800.
Okej, det är klart! Fast jag har aldrig haft någon att ringa video heller så det är väl därför jag sa så...

Last edited:
Jonathan skrev:
Nej, du kan ju inte stava till dom :rolleyes:

Så du föredrar en dum uppumpad blondin före ett av världens största rockband!?

Hädare :4skrika :mad:

RÄTT :4skrika

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!