3D-skrivare für alle?

Hoppas tråden lämnat diskussionen om risker nu.

Är det någon som har koll på marknaden av 3d-skrivare och kan rekommendera någon modell?

Nu verkar det vara Bambulabs som gäller, fast flera av dom andra tillverkarna har svarat på deras innovationer

Nu verkar det dock vara viktigast att se vilka tillverkare som inte är assholes när man köper skrivare, så man inte binder sig till en tillverkares filament och program/appar för evigt.

Vad jag gillar är att nu verkar det mesta funka turnkey från fabrik och inte kräva ett ständigt jävla pysslande

Last edited:
Man har inte varit inne här på evigheter, och det första man ser är att den här tråden nyss väckts till liv :tomten

Jag skulle nog köra på Bambulabs om jag köpte ny skrivare idag. För pengarna som jag köpte min då så får man en som är tre gånger så snabb och bra mycket tystare. Och tämligen turnkey som sagt var.

Vi har en Prusa på jobbet, köptes in i höstas. Funkar bra än så länge, utan pillande. Om man inte vill, för man kan pilla hur mycket som helst i mjukvaran för utskriften.

Och miljömässigt, vi köpte till en kapsling som innehåller ett kolfilter och en fläkt, nu luktar det minimalt vid utskrift, utan kapslingen ville man inte vara i samma rum. Att kapslingen borde ingå kan man ju tycka däremot...

Angående kapsling, fläkt etc så är jag inne på att ställa den ute i min bod. Jag har nätverkskabel dit så jag tänker att jag borde kunna göra allt jobb inne på kontoret.

Vänta de timmar som behövs för att sedan gå och plocka ut detaljen och vanligtvis blir det väl ändå i boden jag befinner mig när jag ska montera detaljen på nåt.

Angående kapsling, fläkt etc så är jag inne på att ställa den ute i min bod. Jag har nätverkskabel dit så jag tänker att jag borde kunna göra allt jobb inne på kontoret.

Vänta de timmar som behövs för att sedan gå och plocka ut detaljen och vanligtvis blir det väl ändå i boden jag befinner mig när jag ska montera detaljen på nåt.

Fast dom är ju känsliga för varierande temperatur och luftfuktighet dom där rackarna, så det blir nog kanske inte så bra

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back