3D modell av din design

• Thread starter Thread starter JHE
  • Start date Start date
Nu har jag fixat solidworks på min hemmadator så nu har jag både C4D och Solidworks till mitt förfogande. Följer denna tråd ivrigt! (3D-design är ju hur kul som helst)

ännu roligare om man fick något projekt av någon :) är du proffs, bra, eller nybörjare? :D

De programvaror som används mest inom produktutvekling är Autodesk Alias och Dassault Systems Catia.

Solidworks är mer för nybörjare/hemmapulare.

Månlandaren och månbilen är en produkt gjord i SW, 1999 var SW väldigt enkel men dagens version är mycket kompetent. Och med ett pris för en en-användarlicens på strax under 100' kr så är det nog inte många hempulare som står i kö för att köpa.

Sen beror det nog på vad du menar med "produktutveckling´", det är väldigt stor spännvidd på den beteckningen. Dassault Systems "äger" som sagt båda produkterna Catia och SolidWorks.

Vilken typ av produktutveckling jobbar du med?

/KentW

ännu roligare om man fick något projekt av någon :) är du proffs, bra, eller nybörjare? :D

Jag har gått en kurs i solidworks nu i 3,5 månad, så nybörjare kan man väl säga... Försöker lära mig C4D då modellerna blir mycket snyggare där enligt mig.

Back