380/220 adapter kontakt

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är ganska svårt att hitta 220V i vissa depåer.

Vet någon om man kan köpa en sådan kontakt som passar i 380V uttag men har 220V på andra sidan, finns det färdiga att köpa eller måste man bygga en egen?

Det finns mindre elecentraler som liknar ett stort grenutag att hyra på tex hyrman/cramo etc. Skall kolla med uthyrarna var dessa köps.....

Edit: Som har 230 ut och 380 in

Du får köpa en "El Björn" undercentral. Troligen har de det på Biltema. Du får tre enfas 220V/16A uttag från en 380V/16A.

GSXR1100R skrev:
Tackar, DV drar 2000W så det ska funka bra.

Har en modell på jobbet som är 3fas 16A direkt till 1fas. Kostar ca 200.

EDIT: En liten bild också.

Bifogat

• 1531020w.jpg
    1531020w.jpg
    8.9 KB · Visningar: 619
Last edited:
Palte skrev:
Har en modell på jobbet som är 3fas 16A direkt till 1fas. Kostar ca 200.

EDIT: En liten bild också.
Ahhh precis vad jag letar efter, kan man köpa den?

jag har gjort en egen... ta en hane trefas16 handske och sedan tar du 3 vanliga honor 10A.. sätt ihop alla nollor och jorden.. sedan tar du 1 fas till varje 10 A uttag..

Använder man 16A behöver man inte säkra av.. det behövs om man använder 32A

eller så fixar jag en till dig så får du den på första racet... fler som vill ha??

Ska kolla vad jag kan göra dom för..

Bifogat

• koppling.JPG
    koppling.JPG
    20.1 KB · Visningar: 851
Last edited:
guzzo skrev:
jag har gjort en egen... ta en hane trefas16 handske och sedan tar du 3 vanliga honor 10A.. sätt ihop alla nollor och jorden.. sedan tar du 1 fas till varje 10 A uttag..

Använder man 16A behöver man inte säkra av.. det behövs om man använder 32A

eller så fixar jag en till dig så får du den på första racet... fler som vill ha??

Ska kolla vad jag kan göra dom för..

Gör du så som du ritat får du betala för trefas sexton A. Anslut bara ett uttag på en av faserna i trefas uttaget det gör alltid jag då slipper man dela enfassäkring med någon.

Steny skrev:
Gör du så som du ritat får du betala för trefas sexton A. Anslut bara ett uttag på en av faserna i trefas uttaget det gör alltid jag då slipper man dela enfassäkring med någon.
jo det går ju det oxå. men blir lite jobbigt med 4 däckvärmare kompressor mm på en 10A säkring...

GSXR1100R skrev:
Det är ganska svårt att hitta 220V i vissa depåer.

Vet någon om man kan köpa en sådan kontakt som passar i 380V uttag men har 220V på andra sidan, finns det färdiga att köpa eller måste man bygga en egen?

Vi har på JULA.. Trefas som delar upp sig i tre st 1-fas utag på 16a.. Kostar en bit över 200 tror jag... Finns på Hemsidan

/ Micke A

*/ ?>
Back