3700 mil på en mc är det mycket ?

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Funderar på att köpa en Suzuki GSXR 750 -98 som har gått 3700mil är det mycket eller kommer grejerna att hålla mycket längre ?

237 skrev:
Funderar på att köpa en Suzuki GSXR 750 -98 som har gått 3700mil är det mycket eller kommer grejerna att hålla mycket längre ?
Nej, det är inte speciellt långt. Grejerna kommer hålla länge, om den inte är misskött.

237 skrev:

Vi får hoppas att det inte är sådär himla nära döden för hojjen, min har gått 3820 mil... också R750 -098. Får man fråga vad "the going price" är ?

237 skrev:
Är ju ungefär en 450-500 mil per säsong, låter inte så konstigt.
Låter allt schysst så borde den väl ticka vidare om den är välskött.
Skulle nästan hellre lita på en sådan än ett ex som gått 1500 eller liknande
på 8 år... Men pruta för milen kan man ju alltid. :tummenupp

Pejo skrev:
Vi får hoppas att det inte är sådär himla nära döden för hojjen, min har gått 3820 mil... också R750 -098. Får man fråga vad "the going price" är ?

43000:- sen tror jag att den är lite trimmad

Corbalin skrev:
jag säger bara.. köp ingen gixxer! :ajjabajja
Tror du är den första med det tipset som jag läst. :hihi
Men jag läste den andra tråden och fattar väl lite anledningen... :brinnerup

Köp du en gixxer, den blir du inte besviken på. 98:orna har insprutning och 135 HK och du slipper ju förknasare som ska underhållas och justeras stup i ett för att fungera bra. Växellådorna är oxå mycket bra till skillnad från RövEttan. Enda nackdelen är att den är lite känslig på gasen (läs ryckig) pga. att insprutningen var lite "oförfinad" på dom men du kommer över det ganska snart, sen är ju körställningen en av de extremaste som finns. Jag har haft en 98:a och jag gillade den.

Hojsa sig lite :-)

237 skrev:

Beror som sagt på hur hojen har sköts/körts! Men kolla skivor, belägg, Packboxar(framgaffel), (däckmönster, torrsprickor), oljeläckage, Styrlager, svinglager, kedja, drev och oljeläckage. Provkör hojen ordentligt kolla att växlarna går i mjukt och att dem ej hoppar ur vid gaspådrag. Provbromsa vid ganska hög fart (70-90 km/h) det skall inte kännas nåt pulserande i handtag/fotpedal då är skivorna skeva. Hojen skall helt enkelt kännas skön att köra!! Skit i milen, om hojen är servad som den skall och den inte är tokkörd så är det säkert en bra affär!? Kom ihåg att pruta!! :-)

Lycka till/ Nicklas

milen ja

Skulle inte tro det är någon större fara, har haft en gsx750 r från -85 när jag sålde den hade den gått 6500mil o kompisen som köpte den kör fortfarande med den då o då, sen har jag en annan kompis som gillar gamla 1100:or hans EF har rullat 12600 fast det är klart kopplingen är bytt på den :)

brorsans 96 har gått 7000+ o han har bara serva o hållt efter o aldrig bytt nåt.
tro han köpte den på 2000 mil el nå likn.

[PlastRaket] skrev:
Köp du en gixxer, den blir du inte besviken på. 98:orna har insprutning och 135 HK och du slipper ju förknasare som ska underhållas och justeras stup i ett för att fungera bra. Växellådorna är oxå mycket bra till skillnad från RövEttan. Enda nackdelen är att den är lite känslig på gasen (läs ryckig) pga. att insprutningen var lite "oförfinad" på dom men du kommer över det ganska snart, sen är ju körställningen en av de extremaste som finns. Jag har haft en 98:a och jag gillade den.

Vad menar du med att körställningen är en av de extremaste som finns ?

237 skrev:

Bah... så himla extrem är den då inte. Jämför sittställningen med att åka [Haya]busa - en av de bekvämaste sporttouringmaskinerna som finns - och inte skiljer det så himla mycket.

Maskinen är sportig, bra markfrigång, och fotpinnarna sitter lite högre än på touringmaskiner som Yamma R1 eller Hynda CBR, eller glidare som ZätaÄxNie.

Provkör!

237 skrev:
Körställningen är väldigt obekväm i farter under 120km/h, närå skojar lite men GSXR 96-99 är väldigt mycket räser om man säger så. Om du jämför denna med exempelvis nya R1 eller CBR 1000 så är dom närmast att betrakta som touring i jämförelse med GSXR från 98. Man måste gilla att ligga hopkrupen för att trivas med gixxern, den är ganska jobbig att "posörflanera" med inne i stan med men det är en underbar hoj men grym känsla när man kommer ut på kurviga vägar. Den längsta resa jag har gjort är 40 mil på denna hoj och det var väl inte värre än att man kan göra om det igen (lite ont i arslet) Drar mig till minnes något jag läste i BIKE-test en gång "är du bara medveten om att du köpt en racer blir du inte besviken" och jag håller med. Provkör så får du se själv!

Last edited:
Pejo skrev:
Bah... så himla extrem är den då inte. Jämför sittställningen med att åka [Haya]busa - en av de bekvämaste sporttouringmaskinerna som finns - och inte skiljer det så himla mycket.

Maskinen är sportig, bra markfrigång, och fotpinnarna sitter lite högre än på touringmaskiner som Yamma R1 eller Hynda CBR, eller glidare som ZätaÄxNie.

Provkör!
Hmmm.... är det inte busan som brukar få kritik för sin körställning i touringhänseende..........jo så är det nog...............

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!