35mm på mito?

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Har dragit ihop lite pengar nu i blörjan av sommaren.. så man kanske ska ta och köpa en ny förgasare.. :) Nån som har 35mm på mito? Har för mig att det var nån som bytt?? Isf märks det stor skillnad? :rolleyes:

Vad seg ni är ;) Nu har jag beställ förgasare iaf.. blev en ny kolv, lager, packboxar, koppling och lite annat småplock också.. :p

Edholm skrev:
Vad seg ni är ;) Nu har jag beställ förgasare iaf.. blev en ny kolv, lager, packboxar, koppling och lite annat småplock också.. :p

jag har satt på en 34a ! vad jag vet så måste du bytta gasvajer också som ("bara") kostar 400 för jag mig !!
hur det blir med luftburken så vet jag inte eftersom jag körde på ett kn filter !

micke85 skrev:
jag har satt på en 34a ! vad jag vet så måste du bytta gasvajer också som ("bara") kostar 400 för jag mig !!
hur det blir med luftburken så vet jag inte eftersom jag körde på ett kn filter !

Okej.. Det löser sig nog.. :p blev då nån märkbar skillnad? Du hade också 28mm dellorto innan va?

Edholm skrev:
Okej.. Det löser sig nog.. :p blev då nån märkbar skillnad? Du hade också 28mm dellorto innan va?

min var långt ifrån inställed rätt ! men jag ska fixa det sen när jag trycker ditt den igän !
fast på låga varav allså under 5000 så märke jag e stor skillnad !
sen kom jag inte i håg men startkare blev den helt klart !
och sen bytte jag drev till 15 fram !

Jag har en 35mm förgasare på min orginal. :D

Den går skitbra, men jag har aldrig haft nån 28:a så jag har inget att jämföra med.

micke85 skrev:
min var långt ifrån inställed rätt ! men jag ska fixa det sen när jag trycker ditt den igän !
fast på låga varav allså under 5000 så märke jag e stor skillnad !
sen kom jag inte i håg men startkare blev den helt klart !
och sen bytte jag drev till 15 fram !

Fint de :) jag har också 15 fram.. har beställt 15 och 36nu.. Så nu borde den göra lite mer än 160.. =) Men på geiwiz hade dom ingen beg förgasare =(( Vart hittade du din?

Edholm skrev:
Fint de :) jag har också 15 fram.. har beställt 15 och 36nu.. Så nu borde den göra lite mer än 160.. =) Men på geiwiz hade dom ingen beg förgasare =(( Vart hittade du din?

hemma i garaget =) ! det e från en skoter mikuni 34 !
tror att dom nyare miton har dellorto !
min gjorde 170 nerför en bake vid 11000 rpm
jag har fått nått skit så att min inte går in på rött längre ! ingen aning vad som har hänt ! men den gör fortfarande 160 med orginal grejerna !

micke85 skrev:
hemma i garaget =) ! det e från en skoter mikuni 34 !
tror att dom nyare miton har dellorto !
min gjorde 170 nerför en bake vid 11000 rpm
jag har fått nått skit så att min inte går in på rött längre ! ingen aning vad som har hänt ! men den gör fortfarande 160 med orginal grejerna !

Blir till att ringa en skoterskrot imorgon då.. =)
Min gör runt 160vid 11000 rpm.. Måste dreva :)

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back