sandstream
Guest
Surt sa räven 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jo den är jätte bra men vem betalar den? Jo dom som råkar glömma ställa av sitt fordon fast ändå inte kör med det.zopilote skrev:Ibland är de faktiskt bra att ha också (TFF)... Sambons bil blev ordentligt tillskrynklad av en 20-årig knarkare i en stulen oförsäkrad bil :kocko
Trafikförsäkringsföreningen gick in och betalade ut lika mycket som den dyraste motsvarande bilen kostade på blocket![]()
Dee_cati skrev:Enligt f-bolagen så är det omöjligt att numera försäkra bakåt i tiden pga datorsystem. Men detta kanske var mer än ett år sedan?
Fick oxå en liten skön lapp i brevlådan, håll i dig nu, där stod det att jag skulle betala 27000kr !!!! Trodde jag skulle smälla av, fick jävulsk panik,sprang ner till försbolaget som ligger en bit bort med svetten i pannan o förklarade för dem,dom sa att de skulle undersöka saken, jag skulle få besked i morgon, detta var absolut den värsta dan i mitt liv,Araikaj skrev:Trafikförsäkrings föreningen finns det något som heter. Dom skickade mig en räkning för 13 dagar i januari på 3500 kr. Helt utan varning damp den ner i brevlådan och knäckte mig ganska rejält.
Orsaken var att jag sa upp min försäkring hos länsförsäkringar i höstas och glömde att ställa av hojen. Cykeln har stått inlåst i min Fars båtskjul hela hösten, så jag har inte tänkt på den. Hade ändå planerat att sälja nu till våren. Så för de 13 dagar som hann att gå, på det nya året innan de bestämde sig för att skicka ut räkningen, fick jag betala 3500 riksdaler.![]()
Ingen varning eller förfrågan utan bara 3500 kr direkt.
Har en på mitt jobb som råkade ut för samma grej för ca. 10 år sedan men då var inte taxan så brutal.
Nu är det ju som så att ALLA vet att man inte glömmer att ställa va hojen och att jag är slut i pannan o allt sånt MEN gör en sticky av denna för detta vill jag inte ska drabba ens min värsta fiende.
Tack o hej.
kunde inte koncentrera mig på något den dagen. Dagen efter så ringde dom, dom sa att jag slapp betala, pga att dom gjort fel, när jag bytte cykel till en annan, dom hade glömt att registrera mig...........Fel, det är fullt möjligt, men tjänstefel..Dee_cati skrev:Enligt f-bolagen så är det omöjligt att numera försäkra bakåt i tiden pga datorsystem. Men detta kanske var mer än ett år sedan?

IronMike skrev:Välkommen till klubben...
*suck* ..jävla trafikförsäkrings-grej, dom har blåst mig med en gång.
![]()
![]()

Nej, inte enbart.HanneZ skrev:Jo den är jätte bra men vem betalar den? Jo dom som råkar glömma ställa av sitt fordon fast ändå inte kör med det.

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |